AABack2ARN
Medlem
WX105 flyger ju den sträckan och det är väl en lätt sak att blanda ihop tangenterna WX och SK 
Det roliga är att det var några flighter till MMX som gick med CRJ idag, dock inte SK105WX105 flyger ju den sträckan och det är väl en lätt sak att blanda ihop tangenterna WX och SK![]()
Nja, det stämmer väl inte riktigt.500/1500 - serien är ju traditionellt UK/Irland så den är lite udda där
Jo, jag glömde Frankrike och Benelux där bl.a, men för att glida tillbaka, kan man inte nästan hoppas att Madrid kan komma tillbaka och då trafikeras av Malaga-basen? Allt beror väl på hur den utvecklas förstås!Nja, det stämmer väl inte riktigt.
500 - 542 UK/Irland
547 - 558 Amsterdam
559 - 580 Paris
583 - 588 Spanien
589 - 597 Bryssel
Så ser det alltså ut idag.
Och i 1xxx och 2xxx ser man motsvarande destinationer (exempelvis SK1501 CPH-LHR, SK1549 CPH-AMS, SK2572 CDG-ARN, SK2585 ARN-BCN, SK1591 CPH-BRU)
Den klassiska SK581 flög ju Köpenhamn - Madrid på den tiden SAS ansåg att Spaniens huvudstad var värd att trafikera. SK583 kompletterade under några år på 90-talet med Stockholm - Madrid.
Nu tycks det intresset ha svalnat....
Jag tycker faktiskt att det är märkligt att en av Europas mest intressanta huvudstäder inte har någon förbindelse alls med SAS.
Men nu har vi nog kommit lite OT.....
Kan det stämma att SAS nu svarat på frågan om certifieringar?Ja, för i just detta fall är ju denna fråga central.
Ja, sas har nu erkänt att SAS Ireland endast är certifierade att landa Cat I. Jag nekas däremot fortfarande ersättning enligt EU261 med hänvisning till:Kan det stämma att SAS nu svarat på frågan om certifieringar?
SAS hade ett val att inte chansa med att operera med ett bolag som inte har alla certifieringar klara, så det där skulle jag nog dra vidare....Ja, sas har nu erkänt att SAS Ireland endast är certifierade att landa Cat I. Jag nekas däremot fortfarande ersättning enligt EU261 med hänvisning till:
- extraordinära omständigheter då vädret inte tillät landning enligt cat I
- extraordinära omständigheter då det är utom sas kontroll hur länge myndigheterna tar på sig för att utfärda de korrekta certifieringarna.
Ja, jag håller ju med dig, annars hade jag inte skickat in mitt claim. Samtidigt har nog sas tagit ett internt principbeslut då det tog lång tid innan jag fick ett svar. Dessutom är svaret definitivt inget standardsvar. Ska jag gå vidare är det nog ARN och sedemera rätten som gäller isåfall. Jag ska överväga hur jag ska göra.SAS hade ett val att inte chansa med att operera med ett bolag som inte har alla certifieringar klara, så det där skulle jag nog dra vidare....
Precis. Annars får SAS göra det tydligt för kunderna att om de väljer SAS Ireland så utgår inte ersättning alls.SAS hade ett val att inte chansa med att operera med ett bolag som inte har alla certifieringar klara, så det där skulle jag nog dra vidare....