Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Senator

Moderator
Swiss får ny chaufförservice liknande den Lufthansa har om jag förstår det rätt.

An exclusive chauffeur service for SWISS First customers arriving in Zurich
SWISS will also be offering an exclusive new service this summer to its First Class customers arriving in Terminal E, in Terminal B or at a remote aircraft stand. The new chauffeur service will collect the customer from the aircraft door and take them directly to the relevant passport or security control in Terminal A or B.

Från längst ner i pressmeddelandet om deras nya lounge
https://www.swiss.com/corporate/EN/media/newsroom/press-releases/media-release-20180302

Nej, inte om du läser vad som står. Det är alltså raka motsatsen till Lufthansa och det som är Lufthansas achilleshäl nämligen hämtas när du landar :p

Låt oss hålla denna tråd till Lufthansa First
 
Ska förmodligen till sommaren testa ASIANA då de verkar ha en bra produkt. Mycket synd på champagnen dock. Tidigare hade de Piper Heidsieck cuveé rare, Pol Roger Winston Chruchill samt Cristal från Roederer. Samtliga kostar ca: 1500kr. Nu har de champagner som kostar 400kr. Helt ok, men i första tycker jag de ska ha för en långschal och upp.
Har de slutat med dessa???
:( Du gjorde mig precis väldigt ledsen!
 

Joggi

Medlem
Sitter och lurar på en överraskningsresa till New York till frugans 30-årsdag med utresa fredag 6:e april. Har en awardbokning med SAS i business men vill gärna byta den mot en first-first med Lufthansa. Sitter med ExpertFlyer/United och kollar i princip alla datum 14 dagar framåt med det ser snålt ut med platser i F. Finns det några tips på bra alternativa rutter, dvs andra städer i USA med generell bra tillgång i F och bra connection vidare till New York? Eller är det bara att sitta och granska alla Lufthansas rutter till USA med F på United.com?
 
Sitter och lurar på en överraskningsresa till New York till frugans 30-årsdag med utresa fredag 6:e april. Har en awardbokning med SAS i business men vill gärna byta den mot en first-first med Lufthansa. Sitter med ExpertFlyer/United och kollar i princip alla datum 14 dagar framåt med det ser snålt ut med platser i F. Finns det några tips på bra alternativa rutter, dvs andra städer i USA med generell bra tillgång i F och bra connection vidare till New York? Eller är det bara att sitta och granska alla Lufthansas rutter till USA med F på United.com?
Chicago brukar väl ha rätt god tillgång?
 

fcx

Medlem
Sitter och lurar på en överraskningsresa till New York till frugans 30-årsdag med utresa fredag 6:e april. Har en awardbokning med SAS i business men vill gärna byta den mot en first-first med Lufthansa. Sitter med ExpertFlyer/United och kollar i princip alla datum 14 dagar framåt med det ser snålt ut med platser i F. Finns det några tips på bra alternativa rutter, dvs andra städer i USA med generell bra tillgång i F och bra connection vidare till New York? Eller är det bara att sitta och granska alla Lufthansas rutter till USA med F på United.com?

Både Boston och Washington DC brukar dyka upp rätt ofta.
 

Thornado

Medlem
Flyger imorgon (onsdag) GOT-FRA (med Lufthansa) för att sen på torsdag flyga FRA-MEX i Lufthansa F.

Vad gäller om vi får bussgate när vi ankommer Frankfurt från Göteborg? Det är ju på samma bokning som vår flight i F, men jag gissar att vi inte blir hämtade med bil utan får åka med samma buss som alla andra då det är dagen innan flighten i F.
 

Elberto

Medlem
Flyger imorgon (onsdag) GOT-FRA (med Lufthansa) för att sen på torsdag flyga FRA-MEX i Lufthansa F.

Vad gäller om vi får bussgate när vi ankommer Frankfurt från Göteborg? Det är ju på samma bokning som vår flight i F, men jag gissar att vi inte blir hämtade med bil utan får åka med samma buss som alla andra då det är dagen innan flighten i F.

Precis. Det blir ingen hämtning. Tillgång till lounge får du tyvärr inte heller på onsdag.
 

palmen

Moderator
Flyger imorgon (onsdag) GOT-FRA (med Lufthansa) för att sen på torsdag flyga FRA-MEX i Lufthansa F.

Vad gäller om vi får bussgate när vi ankommer Frankfurt från Göteborg? Det är ju på samma bokning som vår flight i F, men jag gissar att vi inte blir hämtade med bil utan får åka med samma buss som alla andra då det är dagen innan flighten i F.
Har hänt mig, det stod en bil och väntade men den skulle hämta andra passagerare. Vi fick åka buss ned alla andra.
 
Toppen