Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

MrDollar

Medlem
SQ ska väl vara ganska "ok" på marken på SIN? (Jag har varken erfarenhet av Lufthansa eller Singapore Airlines vare sig i luften eller på marken):rolleyes:
 

palmen

Moderator
Tack för all info du delar med dig av. Underlättar när man för en gångs skull reser ensam med lite flexibilitet att få till något bra.

Tyvärr har den nya tråden med Singapore First rört till det i huvudet på mig. Funderar på att försöka få till CPH-SIN eftersom det verkar finnas tillgängligt för Eurobonus. Hur skulle du resonera? LH med FCT (vilket jag upplevt 2 ggr men älskar) eller Singapore från CPH och få prova en ny First class?
Lufthansa F ut och sen Sigapore F hem hade jag valt :)
De ska gå att boka Signapore First på vägen hem.

Om det inte går att hitta på hemvägen skulle jag nog ändå ta Signapore First på utresan just för att prova på det. Vi vet inte hur länge detta är möjligt att boka, om det är tillfälligt eller permanent. Den diskussionen passar dock bättre i tråden om Singapore First.
Jag är en riktig sucker för Lufthansa First både i Frankfurt och i luften, men möjligheten att testa Singapore First på longhaul slår att resa Lufthansa First då jag inte testat det ännu.
 

Senator

Moderator
Var då? Det kan omöjligt vara på CDG för det är den absolut värsta flygplats som finns i alla kategorier om du frågar mig.

Om du hämtas vid ankomst samt lämnas vid avgång spelar nog flygplatsen mindre roll.

Jag tror helt enkelt att innan vi själv har testat detta så får vi förlita oss på att @flum och @Agö som har testat både Lufthansa och Air France har en lite större referensram än vad vi har. Jag har bara testat Air France First en gång, det var anno 2005. Men produkten idag är annorlunda, så jag i alla fall litar på herrarna och deras erfarenhet
 

flum

Medlem
Var då? Det kan omöjligt vara på CDG för det är den absolut värsta flygplats som finns i alla kategorier om du frågar mig.
Nu är vi off topic men ja,CDG är inte kul. Det slipper man ju dock om man åker F precis som @agehall säger då man alltid hämtas och lämnas med bil. Servicenivå och kvalite på mat och dryck överstiger också rejält den ambition som lufthansa har.
 
Swiss får ny chaufförservice liknande den Lufthansa har om jag förstår det rätt.

An exclusive chauffeur service for SWISS First customers arriving in Zurich
SWISS will also be offering an exclusive new service this summer to its First Class customers arriving in Terminal E, in Terminal B or at a remote aircraft stand. The new chauffeur service will collect the customer from the aircraft door and take them directly to the relevant passport or security control in Terminal A or B.

Från längst ner i pressmeddelandet om deras nya lounge
https://www.swiss.com/corporate/EN/media/newsroom/press-releases/media-release-20180302
 
Toppen