Precis! Delar din uppfattning - många är ovana resenärer och vet inte vad som gäller eller hör inte när utropen sker. Det syns ganska tydligt på deras miner när de blir avvisade. Sedan finns det en och annan som försöker men jag tror att det ganska få det handlar om.Eller kan det vara då enkelt att ”vanligt folk” inte har en susning om PLUS, Status, prio mm...![]()
Tvärtom, reser man med familj boardar man enligt högst status. Nu kan jag iof inte komma ihåg sist vi inte hade prioboarding med hjälp av biljetten.Min uppfattning är att om man reser i grupp som vill boarda tillsammans så boardar man med den som har lägst status, oavsett om man åker med familj, pojk-eller fliickvän, kollega etc
Vill hela gruppen boarda prio så köper alla priobiljett eller så ser alla till att ha adekvat status. Svårare än så är det inte enligt min mening.
Tvärtom, reser man med familj boardar man enligt högst status. Nu kan jag iof inte komma ihåg sist vi inte hade prioboarding med hjälp av biljetten.
Ingen koll på detta faktist då jag alltid reser itom schengen med familjen och alltid har bemannad gate.SAS har väl fortfarande inte en policy om det, och du hänvisas i princip alltid till de automatiska gaterna utan någon assistans?
Reste med min treåriga dotter igår. Hon fick Zone B, jag A. Jag är Diamant. Vi reste i Plus.SAS kör nu förtiden att minderårigt barn som reser tillsammans med Diamondmedlem får boardinggrupp H medans den vuxne får A. Ganska usel recognition kan jag tycka.
Får inte alla resenärer med Eurobonus Silver och under, som reser i SAS Plus, Zone B?Reste med min treåriga dotter igår. Hon fick Zone B, jag A. Jag är Diamant. Vi reste i Plus.
Så är det. Det var mer ett konstaterande att en minderårig resenär hamnar i annan "formell" boardinggrupp än målsman.Får inte alla resenärer med Eurobonus Silver och under, som reser i SAS Plus, Zone B?