Senaste nytt

Ett handbagage i SAS Plus samt vägning och mätning

Hoppas verkligen man inte tar bort plus förmånen med två väskor vid anslutningsflyg till longhaul, åker ofta med en väska med datorer och en väska med övrigt...
Därför är plus/biz bäst då man sparar tiden på Ohare t.ex och kan bara traska rakt ut i korta kön med bara handbaggage
Nåja, om de ändrar det så lär de få surt mail från mig på redan gjorda bokningar.

Hoppas verkligen man inte tar bort plus förmånen med två väskor vid anslutningsflyg till longhaul, åker ofta med en väska med datorer och en väska med övrigt...
Därför är plus/biz bäst då man sparar tiden på Ohare t.ex och kan bara traska rakt ut i korta kön med bara handbaggage
Nåja, om de ändrar det så lär de få surt mail från mig på redan gjorda bokningar.
Helt ologiskt om man inte skulle ta bort den förmånen om man nu ändrar Plus longhaul till ett bagage. Men SAS och logik...

Tillåter inte United 16 kilo? Vid byte så blir det lite svårt isf.

Förövrigt tycker jag det fungerar ok på United trots allt, där amerikaner har massivt med bagage. Militärer får ta 3 ggr mer har jag för mig dessutom.

Men vikten är alldeles för snålt tilltagen. 8 kg är ganska lite pom man har dator, laddare och lite kläder i en hyggligt stabil väska och om jag dessutom lägger ner taxfreepåsen så väger baggaget nästan garanterat mer än 8 kg. Så beroende på hur påsen räknas kanske jag får ett handbaggage på exakt 8 kg men helt plötsligt en påse som tar värdefull volym i hyllan. Och det torde vara kontraproduktivt...

Sätt gränsen på 15kg eller som det är på BA - ok så länge du SJÄLV orkar lyfta upp den utan att begära assistans.

Ja, om 8 kg efterlevs hårt så måste jag packa ur min laptopväska ur ryggsäcken och bära den separat som personal item, vilket knappast snabbar upp hanteringen jämfört med att bara slänga in ryggsäcken i overhead bin. Det på en ryggsäck som i övrigt passar perfekt i hyllan på kortdistansplan.

Toppen