Ja, hur ofta du vill så länge poäng är giltiga och du betalar ombokningsavgiften.
Hur mycket är denna avgift? Hade för mig att man kan ändra utan kostnad (men har inte bokat tillräckligt många bonusresor med SAS för att ha full koll än).
Ja, hur ofta du vill så länge poäng är giltiga och du betalar ombokningsavgiften.
Tallin (om du använder Amex 2-4-1) tar 150:- per person och ombokningHur mycket är denna avgift? Hade för mig att man kan ändra utan kostnad (men har inte bokat tillräckligt många bonusresor med SAS för att ha full koll än).
Med mindre man är diamantmedlem. Då är det numera kostnadsfritt.Tallin (om du använder Amex 2-4-1) tar 150:- per person och ombokning
Gratis för EBDHur mycket är denna avgift? Hade för mig att man kan ändra utan kostnad (men har inte bokat tillräckligt många bonusresor med SAS för att ha full koll än).
Det var inte så att du missade att ”Saver”-texten saknades på de resultaten? (Eco-kolumnen visar ju både saver och non-saver blandat)Enligt United.com finns det gott om bonusbiljetter i ekonomi men dom verkar inte tillgängliga för EuroBonus.
Jag har själv väntat flera månader på att United skulle släppa EN awardbiljett som skulle göra det möjligt att ansluta till något SAS-flyg i USA, men tyvärr verkar United väldigt snåla med att släppa inrikesawards. Jag tror du har större chans att hitta en transatlantisk flight från Miami och sedan byta flyg någonstans i Europa. Dessa routings är inte särskilt kreativa och borde hittas med United's sökmotor, om det nu finns lediga platser. Routing via Kanada är ok.Är det någon som har förslag på hur jag kan lösa det utan att köpa 5 enkelbiljetter MIA-EWR/JFK? Finns det någon kreativ rutt som är lättare att hitta platser på? Funderade på Air Canada via Toronto men där finns bara två platser (om ens ens sådan rutt är tillåten). Enligt United.com finns det gott om bonusbiljetter i ekonomi men dom verkar inte tillgängliga för EuroBonus.
Ja, det var därför jag frågade. När jag sökte från MIA så fanns det bara non-saver och det är ju bara saver du kan boka med Eurobonus-poäng.@ekf Jo jag såg att ekonomi (non-saver och saver) var hopslagna. Det var när jag ringde SAS som dom sa att det inte fanns något (Dom kanske bara kollade MIA).
Jag hittade några med ganska dåliga anslutningar (långa byten), sök på "Miami all airports" till "New York all airports" så ser du vad som finns, sortera på pris i Eco-kolumnen så ser du snabbt vilka Saver-platser som finns. Minns tyvärr inte vad jag hittade igår.Vad hittade du från FLL? Har även kollat på TPA.
Absolut är det så, men 5 platser på samma flyg med (relativt) kort framförhållning är kanske att hoppas på lite för mycket i och för sig. Kanske @Budgetresenär hade ett bra förslag med att flyga ut ur USA direkt från Florida...Betalbiljett är inte så dyrt men det blir ju en del för hela familjen. Hittar jag en award hela vägen kan man ha roligare för dom pengarna
Nej, jag kan bara rekommendera att söka på MIA->ARN (eller FLL->ARN) hos United's sökmotor och se vad som dyker upp. Man behöver inte söka efter ett segment i taget, routingen är så pass enkel att man inte behöver göra det. Eventuellt kan du söka via Panama, Mexico eller västra USA (t ex LAX, SFO, IAH, DEN, LAS) och se om du har bättre tur där, men det finns risk att det räknas som för stor omväg, det beror väl på dagsformen hos den du pratar med på SAS.Kanske @Budgetresenär hade ett bra förslag med att flyga ut ur USA direkt från Florida...