Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det har gått lite inflation i att kalla alla problem som kan uppstå vid en bokning för "married segment". I de flesta fall som beskrivs låter det helt otroligt att det är orsaken till problemet och så även här.

Så agenten ser tillgänglighet på båda sträckorna men kan inte se SIN-AKL om du redan har CPH-SIN i bokningen eller..? Det är ju isåfall det omvända mot married segments där du inte skulle se de individuella segmenten utan bara se CPH-SIN-AKL om det gjordes som en sökning alt skulle SIN-AKL dyka upp när du lagt CPH-SIN i bokningen men inte vara sökbart fristående.
Ja agenten ser segmenten var för sig men går inte att boka ihop. HUACA? Eller finns det nån workaround?

Ja agenten ser segmenten var för sig men går inte att boka ihop. HUACA? Eller finns det nån workaround?

Spekulation, men det kan ha varit samma effekt jag sett tidigare, se inlägg Diskussion om bokade Award-bokningar | Sida 2 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor och de följande. Det fanns tillgänglighet på min önskade flight om de sökte den för sig, men när min bokning var öppen fanns den inte kvar längre. Agenten sa något om att det var Singapore Airlines som möjligen hade egna begränsningar med vad som fick vara med i en bokning (lät inte så övertygande, tyckte jag). När jag sedan bytte en annan flight i min bokning (se Posta din lyckade bokning av bonusresor här 2017 | Sida 20 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor så blev det helt plötsligt möjligt att lägga byta till mitt önskade flyg.

• Gilla
Reactions: Gus
Hur många gånger kan man boka om en award? Är det hur många gånger som helst tills poängen inte är giltiga längre?

Toppen