Senaste nytt

Få tre dagar med dubbla poäng med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium 2-4 mars 2018

Ställde frågan rakt till kundtjänst 2012 och fick följa de svar:

Kod:
”Hej!

Ja, du får mer att disponera när du gör en förida inbetalning.
Teoretiskt ja, men tänk på att krediten ska räcka till för två månaders
transaktioner. Det du köper en månad betalar du i slutet av nästa månad. Så
sedan beror det på hur mycket du har spenderat innevarande månad.”

Kunde utan problem höja upp tillgängligt kreditutrymme genom att betala in mer pengar

Ställde den frågan specifikt när jag pratade med deras kundtjänst för någon månad sedan. Beskedet jag fick då var nej. Som vanligt när det gäller muntliga besked från kundtjänster behöver det dock inte ha något med sanningen att göra... @Kris , har du provat så du vet att det funkar?
Yes, jag har provat och dessutom fått positivt svar från kundtjänst. Det tar några dagar för att få betalning registrerat. Efter det kan du kolla tillgängligt kreditsaldo via ex. deras App.

Anledningen till att jag började rodda med detta var att jag i samband med byte till Premium även ville höja kreditgräns eftersom jag kände att kortet blev mer attraktivt att använda. Efter många vändor med kundtjänst sa de, efter först ha gett positivt besked, att "computer says no". Är man inte skriven i Sverige går det inte att ändra kreditgräns på existerande kort. Suck... Dock propagerade kundtjänst då för att jag kunde sätta in och ha positiv balans på kontot. Har dock inte testat/hört om någon maxgräns. Men det låter säkert rimligt att det finns ett tak.

Last edited:
Trevligt! :) Det blir till att betala in årets skuld till CSN för mig och frugan i helgen då. (om ni ändrar till en adress utomlands så går detta att göra till er som inte visste).
Jag har tyvärr redan pytsat in min skörd för i år (via MC dock). Betalningar till CSN över 10kSEK går inte igenom default och måste clearas innan, alternativt delas upp. Så här det i åka fall varit tidigare. Kan vara bra att tänka på om man skall skeppa pengar till CSN på helgen.

• Gilla
Reactions: Gus
Jag har tyvärr redan pytsat in min skörd för i år (via MC dock). Betalningar till CSN över 10kSEK går inte igenom default och måste clearas innan, alternativt delas upp. Så här det i åka fall varit tidigare. Kan vara bra att tänka på om man skall skeppa pengar till CSN på helgen.
Yes. Funkar om man delar upp i poster på max 10k och det går minst 24 h mellan betalningarna

Jag har för mig att jag försökte betala via Betalo förra gången det var kampanj men då fanns det ett tak på 10000 tror jag. Funkar det på större belopp eller hur ska man gå tillväga?

Toppen