ok tack för svaret, jag hade en 3000 poäng på väg som inte kommit och vissa var väldigt gamla.
(i ärlighetens namn visste jag inte ens att funktionen om "på väg till dig") fanns förrän för ca 3 veckor sedan.
Har alltid undrat hur man ska ha kunnat hålla koll på alla olika saker men det är klart att den listan är bra för just det.
Då mailar jag och påpekar jag har massa på väg som inte kommit in och sedan efter reggar det som inte kommit in i listan på 8v då eller?
Eller hur jobbar du med 8v grejen? Poäng inte kommit in på SAS kontot, eller inte kommit in i "på väg"?
Det är två kategorier.
1/ Poäng påväg till dig.
Här ska alla de köp du gjort genom portalen som du ännu inte fått in poäng på ditt eurobonuskonto visas. Dom ska endast behöva ligga här i 8 veckor, innan dom förs över till kategori 2, och därmed betalas ut till ditt konto. Om du har gjort köp och de inte finns med i denna kategori (på väg till dig) så använder du ”registera saknade poäng” tjänsten på sidan.
2/ Här visas köp som är överförda till ditt eurobonuskonto.
Såhär gör jag:
1. Efterregistera saknade inköp i kategori 1 genom att ladda upp kvitto etc. Om köpet inte registrerats i kategori 1 inom några dagar så efterregisterar jag dom för säkerthetsskull. (Jag gör även en anteckning i telefonen så jag håller koll på vad som saknas)
2. När köpen/poängen har legat mer än 8 veckor i kategori 1 så mailar jag via formuläret på hemsidan. Jag kopierar och klistrar in de köp jag menar är sena och då brukar det ta ca 1 dag innan dom fört över dom till kategori 2 och även mitt eurobonuskonto.
Hoppas detta hjälper dig