Senaste nytt

SAS får ta sig i kragen med sin Eurobonusshop!

MrDollar

Medlem
Får ett konstigt fel när jag försöker "retro claima" ett köp på webhallen från 2017-09-16.

Laddar upp fakturan i 1a steget, i andra steget när jag skriver in order nr + belopp dyker denna härliga ruta upp:
Skärmavbild 2018-02-07 kl. 08.20.30.png

Jag har mailat kundservice för några dagar sedan men inte fått något svar. Någon här som fått samma fel?
 

flonken

Medlem
Får ett konstigt fel när jag försöker "retro claima" ett köp på webhallen från 2017-09-16.

Laddar upp fakturan i 1a steget, i andra steget när jag skriver in order nr + belopp dyker denna härliga ruta upp:
Visa bifogad bild 72720

Jag har mailat kundservice för några dagar sedan men inte fått något svar. Någon här som fått samma fel?

Jag har fått samma fel, mailat supporten och inte heller fått något svar.
 

Brandten

Medlem
Jag citerar @Perikles från den här tråden:
SAS Webshopping | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Hur länge har man på sig att efterregistrera?
Jag har flera transaktioner under "poäng på väg till dig" där den äldsta är ifrån juli...

Jag tror du kommer få svaret när @MrDollar och @flonken får svar på sina frågor.
Får ett konstigt fel när jag försöker "retro claima" ett köp på webhallen från 2017-09-16.

Laddar upp fakturan i 1a steget, i andra steget när jag skriver in order nr + belopp dyker denna härliga ruta upp:
Visa bifogad bild 72720

Jag har mailat kundservice för några dagar sedan men inte fått något svar. Någon här som fått samma fel?

Jag har fått samma fel, mailat supporten och inte heller fått något svar.

Jag har fått samma fel tidigare, efter 3 månader. Dock säger kundtjänst som jag chattat med tidigare att man måste claima inom 6 månader.
Dvs fortfarande oklart så vi väntar på era svar. :)
 

squeezen

Medlem
försöker efter regga poäng, som står i "på väg" men som inte kommit in, trots köp i tidigt Oktober.
Efter att jag gjort alla steg och laddat upp faktura kopia etc och klickar på skicka får jag detta meddelande:
Skärmavbild 2018-02-10 kl. 09.34.58.png


någon annan som haft detta problem och vet vad det kan vara?
 
Jag efterregistrerar endast köp som inte finns på listan ”påväg”, dom är ju redan registrerade.

Om dom finns på listan, men tar för lång tid (över 8 veckor), så mailar jag dom genom kontaktformuläret på sidan och då tar det kring 1 dag innan allt är överfört.

1d8a8446b44899bd451850f0bdebda44.jpg
 

squeezen

Medlem
Jag efterregistrerar endast köp som inte finns på listan ”påväg”. Om dom finns på listan, men tar för lång tid (över 8 veckor), så mailar jag dom genom kontaktformuläret på sidan och då tar det kring 1 dag innan allt är överfört.

1d8a8446b44899bd451850f0bdebda44.jpg
ok tack för svaret, jag hade en 3000 poäng på väg som inte kommit och vissa var väldigt gamla.
(i ärlighetens namn visste jag inte ens att funktionen om "på väg till dig") fanns förrän för ca 3 veckor sedan.
Har alltid undrat hur man ska ha kunnat hålla koll på alla olika saker men det är klart att den listan är bra för just det.
Då mailar jag och påpekar jag har massa på väg som inte kommit in och sedan efter reggar det som inte kommit in i listan på 8v då eller?
Eller hur jobbar du med 8v grejen? Poäng inte kommit in på SAS kontot, eller inte kommit in i "på väg"?
 
Last edited:
ok tack för svaret, jag hade en 3000 poäng på väg som inte kommit och vissa var väldigt gamla.
(i ärlighetens namn visste jag inte ens att funktionen om "på väg till dig") fanns förrän för ca 3 veckor sedan.
Har alltid undrat hur man ska ha kunnat hålla koll på alla olika saker men det är klart att den listan är bra för just det.
Då mailar jag och påpekar jag har massa på väg som inte kommit in och sedan efter reggar det som inte kommit in i listan på 8v då eller?
Eller hur jobbar du med 8v grejen? Poäng inte kommit in på SAS kontot, eller inte kommit in i "på väg"?

Det är två kategorier.

1/ Poäng påväg till dig.
Här ska alla de köp du gjort genom portalen som du ännu inte fått in poäng på ditt eurobonuskonto visas. Dom ska endast behöva ligga här i 8 veckor, innan dom förs över till kategori 2, och därmed betalas ut till ditt konto. Om du har gjort köp och de inte finns med i denna kategori (på väg till dig) så använder du ”registera saknade poäng” tjänsten på sidan.

2/ Här visas köp som är överförda till ditt eurobonuskonto.

Såhär gör jag:
1. Efterregistera saknade inköp i kategori 1 genom att ladda upp kvitto etc. Om köpet inte registrerats i kategori 1 inom några dagar så efterregisterar jag dom för säkerthetsskull. (Jag gör även en anteckning i telefonen så jag håller koll på vad som saknas)

2. När köpen/poängen har legat mer än 8 veckor i kategori 1 så mailar jag via formuläret på hemsidan. Jag kopierar och klistrar in de köp jag menar är sena och då brukar det ta ca 1 dag innan dom fört över dom till kategori 2 och även mitt eurobonuskonto.

Hoppas detta hjälper dig
 
Toppen