Onelifetolive
Medlem
Är det någon som vet hur man ser sitt medlemsår på sina sidor på scandic.se?
I inloggat läge ->Mina sidor, scrolla ner till "Du är level X" Under den texten står "Du är på level x till och med januari 201x"Är det någon som vet hur man ser sitt medlemsår på sina sidor på scandic.se?
Jag lusläste de nya medlemsvillkoren och upptäckte detta:
4.6 En bonusnatt räknas mot en högre medlemsskapsnivå, Level – när en Medlems totala antal hotellnätter summeras.
Detta är, för mig, en riktigt bra förbättring! Som en något mindre frekvent resenär så brottas jag ofta med dilemmat att boka frinätter (eller för den del bonusresor) för intjänade poäng. För många sådana bokningar gör det svårt för mig att behålla nivå hos hotell och flygbolag. Så även om frinätter inte längre ger medlemsförmåner så väger denna förbättring tyngre.
Men.... Under Vanliga frågor står detta:
Vad är en kvalificerande natt?
En kvalificerande natt innebär att du tjänar in poäng och att natten räknas in för en högre medlemsnivå. De flesta nätter som du kan boka på Scandics webbplats, direkt via hotellet, vår reservationstjänst och medlemsservice eller via vårt självbokningssystem för företag är kvalificerande nätter. Några undantag är kostnadsfria vistelser, bonusnätter eller vissa förhandlade priser
Vad gäller?
Är det någon som vet hur man ser sitt medlemsår på sina sidor på scandic.se?
Jag har pratat med medlemsservice och enligt det svar jag fick så har man inga "fixa" medlemsår, utan det är rullande och nivån avgörs av de senaste 12 månaderna.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om dessa "enhancements". Det verkar mest vara försämringar men med enstaka förbättringar.
Själv har jag bara en gång blivit uppgraderat trots att jag har varit Top floor medlem så den förmån ser jag inte riktigt något värde i. Värdekupongerna har i bland haft ett OK värde och i bland varit totalt värdelösa.
Sen så undrar jag värför antal baspoäng varierar mellan 3rd level och Top level beroende på om man betalar i Euro eller kronor. Betalar man i Euro får man fler baspoäng om man är Top level men det gäller inte om räkningen betalas i kronor.
Tror att jag kommer att nöja mig med 3rd level framöver, jag ser inte riktigt nån vits i att gå efter Top level.
Sen så undrar jag värför antal baspoäng varierar mellan 3rd level och Top level beroende på om man betalar i Euro eller kronor. Betalar man i Euro får man fler baspoäng om man är Top level men det gäller inte om räkningen betalas i kronor.
Vad ser du detta?
På webben så ser jag att det är skillnad i intjäning mellan Level 2 resp Top o Red men inget annat
EUR SEK NOK DKK PLN
Level 2 20 2 2 2 6
Level 3 25 2,5 2,5 2,5 7,5
Top Level 25 2,5 2,5 2,5 7,5