Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Jag kan säga att det med invite från annan RED och att bara ett fast antal medlemmar blir det stämmer absolut inte! RED kan däremot ge bort ett Top level kort per år, alltså motsvarande Pandion t.ex. Jag hjälper gärna någon att kolla upp varför dem inte kommit up till RED trots 85 nätter, skicka ett PM så kan jag kolla upp detta.

EDIT: Anledningen att 1 500 nämns är förmodligen för att det är antalet personer man uppskattar ungefär som når nivån. Det pratas om ca 1% av dem nuvarande 2,1 miljoner (ca. 700.000 aktiva medlemmar).

Last edited:
Jag lusläste de nya medlemsvillkoren och upptäckte detta:

4.6 En bonusnatt räknas mot en högre medlemsskapsnivå, Level – när en Medlems totala antal hotellnätter summeras.

Detta är, för mig, en riktigt bra förbättring! Som en något mindre frekvent resenär så brottas jag ofta med dilemmat att boka frinätter (eller för den del bonusresor) för intjänade poäng. För många sådana bokningar gör det svårt för mig att behålla nivå hos hotell och flygbolag. Så även om frinätter inte längre ger medlemsförmåner så väger denna förbättring tyngre.

Att använda sig av de kriterierna är ju i princip omöjligt när programmet förändras och den nivån inrättas.

Då skulle ju ingen kunna släppas in eftersom det inte skulle finnas någon som kan rekommendera den första :)
Saken är den att, enligt Scandic-anställda jag känner, så har det funnits en högre nivå i hemlighet tidigare (och detta var något de berättade för mig för flera år sedan, när jag själv var Topfloor, så det är inte något jag hört nu i samband med nya programmet) och den har varit "by invitation". Så viss grund har de.
Men det är väl ungefär som med SAS Pandion där man kan flyga extremt mycket eller bara ha väldigt bra kontakter. Så odefinierade gränser är de ju inte ensamma om.

Jag tycker det är alldeles strålande om det finns en högre nivå som inte släpper in vem som helst! Så fungerar det i världen i stort, varför skulle ett bolags kundprogram vara annorlunda? Utbildning, pengar och kontakter har öppnat många dörrar förr och fortsätter att göra det. Att folk blir förvånade och än värre förnärmade över detta - är faktiskt både anmärkningsvärt och tragiskt!

”Alla” kan omöjligtvis få ”allt”!

Jag tycker det är alldeles strålande om det finns en högre nivå som inte släpper in vem som helst! Så fungerar det i världen i stort, varför skulle ett bolags kundprogram vara annorlunda? Utbildning, pengar och kontakter har öppnat många dörrar förr och fortsätter att göra det. Att folk blir förvånade och än värre förnärmade över detta - är faktiskt både anmärkningsvärt och tragiskt!

”Alla” kan omöjligtvis få ”allt”!
Men i detta fall är det väl inte så att någon opponerat sig mot att "alla inte kan få allt" (även om Scandic skulle klara det om "alla" bodde 85+ nätter per år hos dem.)
Däremot är det nog många på det här forumet som gillar morötter. Och i det här fallet vill de helt enkelt se morotsjäveln! Scandic har lanserat ett nytt program och visat att "Red" finns, men medvetet hållit saker hemliga. Jämför med SAS som har Pandion men som inte går ut med det på särskilt många, om ens några, kanaler.
Det är nog det som triggar det du finner anmärkningsvärt och tragiskt. (Vilket jag i sig ställer mig lite frågande till.)

Saken är den att, enligt Scandic-anställda jag känner, så har det funnits en högre nivå i hemlighet tidigare (och detta var något de berättade för mig för flera år sedan, när jag själv var Topfloor, så det är inte något jag hört nu i samband med nya programmet) och den har varit "by invitation". Så viss grund har de.
Men det är väl ungefär som med SAS Pandion där man kan flyga extremt mycket eller bara ha väldigt bra kontakter. Så odefinierade gränser är de ju inte ensamma om.

Detta stämmer och nivån hette faktist "Topfloor by invitation". Den nivån var endast by nomination av VD:n och var tänkt till "viktiga personer" och tog ingen hänsyn till hur mycket man bodde/spenderade, nästan tvärt om att dem med by invitation bodde i princip inget. Detta finns inte längre utan dem som hade "by invitation" är nu RED.

Kortet såg ut såhär
Screen Shot 2018-02-01 at 01.42.36.jpg

Toppen