Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Men.... Under Vanliga frågor står detta:

Vad är en kvalificerande natt?
En kvalificerande natt innebär att du tjänar in poäng och att natten räknas in för en högre medlemsnivå. De flesta nätter som du kan boka på Scandics webbplats, direkt via hotellet, vår reservationstjänst och medlemsservice eller via vårt självbokningssystem för företag är kvalificerande nätter. Några undantag är kostnadsfria vistelser, bonusnätter eller vissa förhandlade priser

Vad gäller?

Bonusnätter ÄR kvalificerande mot nästa nivå men däremot får man ingen voucher, det du spenderar på room bill ger poäng också.

Ah, de har gjort en SAS: Informationerna är inte syncad på de landsspecifika sidorna.

Så här ser det ut på den danska sidan:

Visa bifogad bild 72607

Medan så här ser det ut på den svenska:

Visa bifogad bild 72608

Jag hoppas inte att SKIT har blivit IT-leverantör åt Scandic....

Ingen riktig hit där... Den svenska sidan är den som är rätt och 2,5 poäng per spenderad krona (SEK, NOK, DKK) är det som gäller för 3rd och TOP. 3 poäng är för RED så förmodligen någon som har gjort fel och skrivit X30.

Last edited:
Fick ett mail från Scandic i onsdags där det bland annat stod följande: "STANNA PÅ HÖGSTA NIVÅN Som medlem på Top Level är du extra viktig för oss och nu har du chansen att bli en av de utvalda att behålla din medlemsnivå på livstid. Vi håller tummarna!". Man undrar vad detta är, och klickar nyfiket på länken under där det står "Se alla mina nya förmåner", men hamnar då bara på standardsidan "bo ofta och få fler förmåner", där inget står om någon möjlighet att behålla nivå på livstid... Har andra på Top Level fått samma mail, och har ni i så fall hittat någon info kring denna "chans"?

Jag fattar inte riktigt vad Scandic håller på med om jag ska vara ärlig... Om de skickar ett sådant mail och sedan medvetet inte delger någon som helst info om denna "chans" i ett försök att skapa en spänning, nyfikenhet eller annat så är de helt fel ute enligt mig. Det enda de lyckats skapa hos mig är en enorm irritation och ilska över hur man väljer att hantera sina "extra viktiga medlemmar", man blir ju bara förbannad när man söker och försöker hitta info som uppenbarligen inte finns... Som man brukar säga: Har man sagt A får man tamme f-n säga B också! :)

Denna info finns:
Få LIvstids medlemsskap
Som medlem på Top Level har du chans att bli utvald till att få behålla din medlemsivå för resten av ditt liv. Det skulle innebära att du aldrig nedgraderas oavsett hur många nätter du bor hos oss. Vi kommer att kontakta dig om du kvalificerar till detta.

Ja, jag hittade det själv för en stund sedan, men tack ändå Tycker dock att det är rätt intentsägande, har svårt att se det som information i ordets rätta bemärkelse. Å ena sidan påstås man ha en chans att bli "utvald", men samtidigt ska man bli kontaktad när man "kvalificerat" sig till det... Och som med red level är det tydligen tänkt att vi medlemmar ska sväva i ovisshet och inte få veta vad som gäller. Alla är vi olika, men för mig personligen är detta oprofessionellt och får mig verkligen inte att känna mig extra viktig. Att med ett sådant mail medvetet "lura" folk till att lägga ned tid och möda på att leta igenom hela webbplatsen efter mer info, när man vet att ingen info finns att finna, är helt enkelt oförskämt tycker jag. Jag hade köpt det om det varit ett mail från Hänt Extra, men från en seriös hotellkedja...

Hej allihop. Jag kan inte se att den här frågan har varit uppe tidigare. Kanske är jag ensam om att tycka att skrivningen kan tolkas på flera olika sätt? Någon som vet sedan tidigare vad som faktiskt gäller?

Text tagen från Scandics beskrivning av medlemsförmåner:
"Gör din hotellupplevelse ännu trevligare genom att ta med din partner (make, maka eller registrerad partner) utan extra kostnad! Boka som vanligt för 2 personer, så dras rabatten på hotellet. Detta gäller inte om du förskottsbetalat ditt rum. För vissa rum är priset detsamma även om du lägger till en extra vuxen i bokningen. I de fallen får du ingen ytterligare rabatt."

Så till frågan. Gäller inte 2-4-1 förmånen när man bokar ett pris som kräver förskottsbetalning? Eller menas det att förfarandet med att boka 2 och sedan justera till priset för 1 person på plats inte fungerar och därför istället ska hanteras så som på t.ex. Hilton där man helt enkelt bokar 1 person men dyker upp 2 personer?

Toppen