Homer
Medlem
Jo, vi är ju några få som tycker det. Högre gränser, bättre förmåner.
Det du egentligen vill är att gränserna ska sänkas, eftersom du själv inte klarar av
att nå upp till nästa nivå, Pandion, som verkligen ger bättre förmåner.
Jo, vi är ju några få som tycker det. Högre gränser, bättre förmåner.
Intressant. Ger Pandion verkligen bättre förmåner?Det du egentligen vill är att gränserna ska sänkas, eftersom du själv inte klarar av
att nå upp till nästa nivå, Pandion, som verkligen ger bättre förmåner.
Man kan ju ur sitt eget perspektiv vrida och vända hur man vill. Den som flyger 60 inrikes per år kan säkert irritera sig på att många får sina guldkort väl enkelt genom att bara flyga long-haul några gånger per år.
Bland annat får man ju ta med sig bagage i Go LightIntressant. Ger Pandion verkligen bättre förmåner?
Personligen ser jag helst att gränsen går en bra bit över mitt eget resemönster och att det i gengäld leder till bättre förmåner. Det är endast en kvalitetsfråga i min värld, något att eftersträva.Såklart,
de flesta som engagerar sig argumenterar för att gränsen ska gå direkt under deras eget resemönster. De är bara smarta nog att inte säga det öppet.
SAS skrev:* Observera att vi inte längre kommer att erbjuda kostnadsfritt bagage i SAS Go Light till EuroBonus Silver-, Guld- och Diamant-medlemmar på resor från och med 7 maj 2018.
Passar på att slänga in en snabbfråga, hur funkar det med skidor och pjäxbag vid go light? Jag fattar att jag nu som EBG kan ta med mig ett incheckat bagage (resa i februari) men hur funkar det om jag har både vanlig resväska att checka in samt skidutrustning(pjäxbag och skidfodral)?
Kan inte minnas att jag åkt go light tidigare så har aldrig haft detta problem men nu när jag vill åka så är det väldigt stor skillnad så vore trevligt att bara behöva köpa go light![]()
I detta fall så ingår fortfarande baggage eftersom resan sker innan förändringen genomförs (7 Maj)Är biljetten bokad innan Jan 25, 2018, så är det korrekt att du får ta med dig 2 kollin som EBG.
Är biljetten däremot bokad efter Jan 25, 2018, är inget baggage inkluderat i Go-light biljetten. Oavsett status.