Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Man kan ju ur sitt eget perspektiv vrida och vända hur man vill. Den som flyger 60 inrikes per år kan säkert irritera sig på att många får sina guldkort väl enkelt genom att bara flyga long-haul några gånger per år.

Såklart,
de flesta som engagerar sig argumenterar för att gränsen ska gå direkt under deras eget resemönster. De är bara smarta nog att inte säga det öppet.

Såklart,
de flesta som engagerar sig argumenterar för att gränsen ska gå direkt under deras eget resemönster. De är bara smarta nog att inte säga det öppet.
Personligen ser jag helst att gränsen går en bra bit över mitt eget resemönster och att det i gengäld leder till bättre förmåner. Det är endast en kvalitetsfråga i min värld, något att eftersträva.

Passar på att slänga in en snabbfråga, hur funkar det med skidor och pjäxbag vid go light? Jag fattar att jag nu som EBG kan ta med mig ett incheckat bagage (resa i februari) men hur funkar det om jag har både vanlig resväska att checka in samt skidutrustning(pjäxbag och skidfodral)?

Kan inte minnas att jag åkt go light tidigare så har aldrig haft detta problem men nu när jag vill åka så är det väldigt stor skillnad så vore trevligt att bara behöva köpa go light :)

Passar på att slänga in en snabbfråga, hur funkar det med skidor och pjäxbag vid go light? Jag fattar att jag nu som EBG kan ta med mig ett incheckat bagage (resa i februari) men hur funkar det om jag har både vanlig resväska att checka in samt skidutrustning(pjäxbag och skidfodral)?

Kan inte minnas att jag åkt go light tidigare så har aldrig haft detta problem men nu när jag vill åka så är det väldigt stor skillnad så vore trevligt att bara behöva köpa go light :)

Är biljetten bokad innan Jan 25, 2018, så är det korrekt att du får ta med dig 2 kollin som EBG.
Är biljetten däremot bokad efter Jan 25, 2018, är inget baggage inkluderat i Go-light biljetten. Oavsett status.

EDIT: My Bad, läste för snabbt. Som redan nämnt så ingår det fortfarande för samtliga resor som genomförs fr.o.m. nu fram till 7 Maj.

Last edited:
Är biljetten bokad innan Jan 25, 2018, så är det korrekt att du får ta med dig 2 kollin som EBG.
Är biljetten däremot bokad efter Jan 25, 2018, är inget baggage inkluderat i Go-light biljetten. Oavsett status.
I detta fall så ingår fortfarande baggage eftersom resan sker innan förändringen genomförs (7 Maj)

Jag kanske var lite otydlig, - jag vet att det ingår ett incheckat bagage men undrar över ett incheckat bagage + skidfodral och pjäxbag.

Tänker att det kanske är bara ett incheckat som är fritt men att jag måste pröjsa för skidutrustningen då...?

Toppen