Man kan ha uniformerade vakter med elstötar som tar hand om passagerare som inte vill samarbeta.Det borde inte ens vara möjligt att komma fram till incheckningsdisken med för mycket handbagage. Har de senaste månaderna sett hur fruktansvärt mycket skit den stackars incheckningspersonalen får ta på diverse flygplatser bara för att de som tjänar pengar på biljetter utan incheckat bagage vägrar ta något som helst ansvar för att verkligen genomdriva kontroll av detta. Det är så himla lätt för (bara som ett exempel av många) SAS att införa den här förändringen som ger ytterligare lite klirr i kassan, när det inte är de som behöver sitta och ta emot glåpord och grova förolämpningar från passagerare som "minsann inte har med sig för mycket så det så". Tyvärr blir då den omedelbara följden det som @TrickyRick skriver, att de bråkiga passagerarna med för mycket handbagage släpps ombord utan kommentarer eller pristillägg bara för att få lugn och ro och kunna ta hand om övriga pax på ett effektivt sätt vid incheckningsdisken. Fruktansvärt att se
Man kan ha uniformerade vakter med elstötar som tar hand om passagerare som inte vill samarbeta.
Känns som att vi kommit väldigt lång från ämnet: "Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light"
Kan det vara ett offer för de (sanslösa) 200 000 (?) personer som har status som Silver, Guld eller Diamant?
Jo, vi är ju några få som tycker det. Högre gränser, bättre förmåner.Tycker det borde vara mer logiskt att isf höja poänggränserna så att färre personer får (bättre?) status. Tror inte detta beslut kommer skrämma iväg några statuspax alls.
Självklart inte det här beslutet ensamt, men om du lägger till borttagna lounger, fasttrack etc... så kanske det bidrar.inte kommer att bli färre statuspassagerare/tappade kunder
Hur då?Den stora frågan är ju naturligtvis vad sas vill med sitt eurobonusprogram, idag kan du bli EBG utan att flyga en enda gång!