Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Där har vi nog mitt problem. När jag skapade bokningarna angav jag EBD och sedan EBD-nummer, angav dock inget AVIS Preferred. Men AVIS backendsystem mappade sedan in dessa bokningar till mitt AVIS Preferred (p g a samma mailadress & kreditkort). Nu står det AWD U136801 i allihop istället för D194200 som är den korrekta för EBD. Därav blev det dyrare dessutom, stod 712:- i bokningsbekräftelsen men kollar jag bokningen online står det estimated cost 795:-

Kan uthyrningskontoret korrigera AWD:n till EBD, och tror ni detta skulle sabba för kampanjintjäningen?

Homer skrev:N070000 MemberK126200 SilverE114500 GoldD194200 DiamondN072800 SAS PandionKlicka för att utvidga...
Tack! Jag hämtade min bil igår och det står D194200 i mitt hyreskontrakt. Även mitt EBD är med kontraktet, SK/EBDxxxxxxxxx. Alltså stor sannolikhet att man erhåller 10000 poäng.

aruba1 skrev:Tack! Jag hämtade min bil igår och det står D194200 i mitt hyreskontrakt. Även mitt EBD är med kontraktet, SK/EBDxxxxxxxxx. Alltså stor sannolikhet att man erhåller 10000 poäng.Klicka för att utvidga...
Jag har precis så men fick 1000 pts.

Hämtade nyss ut en Passat, körde ett par hundra meter och där får den stå, nästa gång får jag nog ta hem den, då parkeringen går på en slant.

Buffy skrev:Hämtade nyss ut en Passat, körde ett par hundra meter och där får den stå, nästa gång får jag nog ta hem den, då parkeringen går på en slant.Klicka för att utvidga...
Var det du som kom in samtidigt som mig? Jag hade grå jacka och grå keps och stod vid disken längst till höger?

Pratade precis med AVIS ang mina bokningar. De sa att det kvitta om du hade tagit det med Preferred så länge som man hade bokat via Eurobonus länken. Men är väl lika bra att hålla koll.

Tobias Nilsson skrev:Pratade precis med AVIS ang mina bokningar. De sa att det kvitta om du hade tagit det med Preferred så länge som man hade bokat via Eurobonus länken. Men är väl lika bra att hålla koll.Klicka för att utvidga...
Problemet i mitt fall är ju priset, eftersom det tydligen finns ngn default-AWD i Preferredprofilen som skrev över EBD-rabatten...

DanielKif skrev:Jag har precis så men fick 1000 pts.Klicka för att utvidga...

Är rätt AWD även med i slutfakturan?

som du kan hämta här

Engelsk https://www.avis.com/en/reservation/get-e-receipt

Svensk Fakturakopia - Avis

avis-kvitto-2-jpg.71936

avis-kvitto-jpg.71937

Fast Avis Worldwide Discount är väl = AWD ?

AWD som Eurobonusmedlem är väl de numren som postades ovan av @Homer ?

När det står i bilden "Your discount code D194200 has been applied" och denna stämmer överens med ens Eurobonus AWD, då är det rimligtvis också den som avses eller har jag som nubliven Avismedlem missat något viktigt?

Står era kontrakt på Engelska? Mitt är nämligen på Svenska, och där står det, kommentarer: "Preffered with Mra"

Vad det nu betyder?

SAS nummer står i kontraktet, samt korrekt körkortsnummer (som jag skrev in när jag skapade kontot), men jag jag loggade inte in när jag bokade bilarna och har inte fyllt i mitt k-k nummer under bokningen, så det verkar som att dom synkar mailadressen.

Fick nämligen bilen hemlevererad i morse, och jag behövde inte visa upp mitt körkort för dom.

Jag hade en hyra förra helgen, rabatter och Eurobonusnummer stämmer i mitt kontrakt (poängen har inte kommit än, men det är inte heller förväntat). Noterade dock att summan på kontraktet inte stämde överens med vad som dragits på mitt kreditkort.

Vid kontakt med Avis meddelade de att jag kört en större bil än vad jag bokat.. visserligen korrekt, men gratisuppgraderingen kändes plötsligt mindre attraktiv...telefonisten höll med om att detta var konstigt och betalade tillbaka mellanskillnaden.

Homer skrev:Kundtjänst i Danmark inblandat som mellanhand, ja där har du förklaringen till fiaskot.Klicka för att utvidga...

Kan också vara för att hyran var på Färöarna =} Jag väntar med spänning, tack vare denna kampanj kan det bli First till Sydamerika istället för Business!

Berglund skrev:Fast Avis Worldwide Discount är väl = AWD ?AWD som Eurobonusmedlem är väl de numren som postades ovan av@Homer?När det står i bilden "Your discount code D194200 has been applied" och denna stämmer överens med ens Eurobonus AWD, då är det rimligtvis också den som avses eller har jag som nubliven Avismedlem missat något viktigt?Klicka för att utvidga...

Jodå, men men vi vet ju inte om appens "Sammanfattning" visar samma information som hemsidans faktura.

Väljer jag istället Visa Kvitto på appen visas ingen sådan information

Back