Senaste nytt

Allergichock ombord på Thai

Voyageur

Medlem
Tänker du på förordning 261/2004? Den ger inget i en sådan här situation.

Nej tänker mer på om THAI beslutar sig för att vara besvärliga, om det då finns möjlighet att använda sig av någon form av EU baserad lagstiftning i frågan då thailändsk lag knappast ger dig 5 öre i frågan.
 
Var försiktig med att dra "legal action"-kortet för tidigt bara. Hos vissa företag triggar det en automatisk eskalering vilket leder till att du bara kommer prata med jurister framöver. Om det i sin tur är bra eller dåligt... ja det vet jag inte :)
 
Tycker dock att du är lite oansvarig om du är så allergisk att du "chansar".
Har du inga adrenalinpennor?
Själv är jag allergisk mot sesam så det blir kokt ris en masse i asien då jag personligen inte litar på vad som sägs av personal.
 

Alf

Medlem
Tycker dock att du är lite oansvarig om du är så allergisk att du "chansar".
Har du inga adrenalinpennor?
Själv är jag allergisk mot sesam så det blir kokt ris en masse i asien då jag personligen inte litar på vad som sägs av personal.

Vad är adrenalinpennor och hur fungerar dessa? Kan man få ut dessa via recept från läkare? Då erfordras väl en ny test av vad man är allergisk mot antar jag, men det är iof inte märkvärdigt.
 
Om du känner att det börjar gå åt pipsvängen så injecerar du en dos i låret.
Det motverkar blodtrycksfallet som är prio 1 att fixa. Sedan går även svullnad i respiratorsystemet ned.
Även magtarm brukar lugna ned sig.
Lite kortison och antihistamin efter brukar fixa ned allt till någorlunda normalt.
Hjärtklappningen ger sig .
 

Alf

Medlem
Det hela låter ganska avancerat för att man skall fixa det själv. Fast det är kanske att jämställa med att ta en insulinspruta. Menar du att man kan få detta utskrivet av en läkare, eller fordras det en väldigt svår allergi för att få detta? Om nu detta är så effektivt, varför finns det inte med i flygplanets första hjälpen låda?
 
Toppen