Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Förvirringen är totalt, det erkänner jag rätt upp och ner nu.

Jag behöver hyra en bil uthämtning på flygplatsen i Washington, sedan återlämning i Miami-området. Det blir en envägshyra.
Sedan behöver jag hämta ut bil nummer två i Miami och återlämna den i Miami då vi behöver byta upp oss till en större bil då vi blir fler.

Fungerar detta med att få ut 10.000 EB för båda hyrorna om jag gör enligt följande, även fast hyra numer ett inte är avslutad innan jag hämtar ut bil nummer två?

Bil nummer ett
3/7-14/7
Uthämtning: IAD
Återlämning: Avis Hyatt Regency Ft. Lauderdale kl 15:00 den 14/7

Bil nummer två
14/7-31/7
Uthämtning: FLL kl 14:00 den 14/7
Återlämning: MIA

Jag använder mig av två olika stationer i Fort Lauderdale, men det jag funderar på är hur det fungerar när jag hämtar ut bil nummer två innan jag återlämnar bil nummer ett? Någon som har erfarenhet av detta upplägg och kan dementera eller bekräfta om det fungerar? Eller har jag tänkt helt galet?

Tänkte på det @Homer sa att det måste vara olika stationer alt. olika dagar. Olika dagar fungerar inte i detta fall då vi inte tar oss till själva stationen isf.

Jag har bokat en bil från fredag 18 till söndag 19 (Räknas som 3 dagar då) men om jag lämnar tillbaka denna innan 18 på söndagen, kommer det ändå räknas som 3 dagar eller måste man be dem snällt att skriva in att jag lämnade tillbaks den 19? Tyvärr går mitt flyg hem tidigare än mitt ankommande flyg på fredagen så har inget alternativ men vore nice att få poängen.

Jag har bokat en bil från fredag 18 till söndag 19 (Räknas som 3 dagar då) men om jag lämnar tillbaka denna innan 18 på söndagen, kommer det ändå räknas som 3 dagar eller måste man be dem snällt att skriva in att jag lämnade tillbaks den 19? Tyvärr går mitt flyg hem tidigare än mitt ankommande flyg på fredagen så har inget alternativ men vore nice att få poängen.

Om du använder Preferred brukar de ofta skriva ut papperen innan du kommer,
du kan ju testa att ange att du vill hämta den exempelvis 17:00,
men ange också vilket flyg du kommer med.

Finns väl regler för hur länge de håller bilen, 1 timme borde inte vara något problem.
Du kan ju ringa till stationen och fråga.
(hittar inget om Avis, men Hertz USA 2 timmar https://www.hertz.com/rentacar/rese...mplates/rentalTerms.jsp?KEYWORD=LATE&EOAG=FCO )

Vid försenad flight håller de i princip bilen tills du kommer även om det är nästa dag, har jag varit med om flera gånger, därför
som det är viktigt att skriva in vilket flyg man kommer med.

Sist fick jag en Mitsubushi Outlander laddhybrid. (Men hade ingen vidare nytta av batteriet som var urladdat vid uthämtning och jag hade ingen laddstation tillgänglig...)

Mysig bil ändå, om än lite skumt att få en sådan utan dubbdäck, i Umeå.

Toppen