Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Scenario: Jag och en vän ska hyra en bil tillsammans. Jag är eurobonusmedlem och vill ha poängen men har ej körkort, så tanken är att vännen ska köra bilen. Kan vännen hyra bilen men anger mitt eurobonusnummer?
Som tecknare av avtalet har jag alltid fått visa mitt körkort, även om maken är den som kört i princip varenda meter. Han har alltid också fått visa sitt körkort.

Baserat på de gånger vi har hyrt bil där jag står för kontraktet och maken är second driver och kör så skulle ditt scenario ej fungera. I detta fall så skulle jag ringa AVIS och fråga. Vart i världen hade du tänkt dig hyra bilen?

Har för mig att jag läste någonstans på Avis hemsida att den som hyr bilen ska vid upphämtningstillfället visa giltigt körkort samt kredit/betalkort.

Edit:
Screenshot_20180105-150406.jpg

Eftersom det nu står "5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days" hur ska man tolka det vad gäller tiden som krävs mellan varje bokning? Lämna på söndag, hämta på måndag ok?

Eftersom det nu står "5. The promotion is only valid for separate rentals and not rentals with consecutive rental days" hur ska man tolka det vad gäller tiden som krävs mellan varje bokning? Lämna på söndag, hämta på måndag ok?
Jag tolkar villkoret som att man måste ha en hyra på minst tre dagar, inte tre hyror efter varandra på en dag vardera, för att få 10k.

Inget jag testat själv men det påstås att det det ska fungera att lämna före midnatt och hämta efter midnatt,
så då borde Lämna på söndag, hämta på måndag var ok.
(om du lämnar och hämtar på samma station)

Jag tolkar villkoret som att man måste ha en hyra på minst tre dagar, inte tre hyror efter varandra på en dag vardera, för att få 10k.
Absolut! Så måste det vara. Men går det att hyra måndag kl 12 till torsdag kl 12 och sedan hämta upp en ny bil på samma ställe på torsdag klockan 12:30?
Går det att boka må kl 12 - to kl 12 och sedan plocka upp en ny bil på fre kl 08?
Som vanligt gör man bäst i att INTE ringa och fråga. Men jag skulle säga tveksamt på den första och ja på den andra.

Edit: För att ingen ska få för sig att komma här och märka ord, så pratar vi givetvis om utifall att det går att göra dessa bokningar och få 10 000 poäng enligt kampanjen.

Absolut! Så måste det vara. Men går det att hyra måndag kl 12 till torsdag kl 12 och sedan hämta upp en ny bil på samma ställe på torsdag klockan 12:30?
Går det att boka må kl 12 - to kl 12 och sedan plocka upp en ny bil på fre kl 08?
Som vanligt gör man bäst i att INTE ringa och fråga. Men jag skulle säga tveksamt på den första och ja på den andra.

Edit: För att ingen ska få för sig att komma här och märka ord, så pratar vi givetvis om utifall att det går att göra dessa bokningar och få 10 000 poäng enligt kampanjen.

Jag har vid tidigare kampanjer lämnat tillbaka en bil på eftermiddagen för att sedan hämta ut en ny förmiddag nästa dag. Poängen har då trillat in utan problem :)

Ifall man hyr en bil hos Avis i stan fredag morgon och sedan flyger iväg över helgen typ lördag morgon till söndag kväll kan man då parkera bilen gratis hos Avis på Landvetter?:)

Update : Denna helg kör jag en Kia Ceed. Skall återlämnas tills på måndag.
Återkommer eventuellt med kommentarer samt hur scenariot ser ut fram till poängutdelning om ingen hunnit längre än jag.

Standardtext som varit med 10+ år, det är just det där som inte går, kommer att räknas som en hyra.
Måste vara olika dagar eller olika stationer.
Det är som vanligt bara att googla för de som ändå är tveksamma.

Toppen