Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Ja, skulle ju kunna vara ngt sådant. Får detta felmed oavsett location
"An error has occurred Sorry, the chosen or default rate is not available at this station. Please choose another station.
We apologise for this inconvenience. (GB-GB-EW004)"

Väljer man Kina som country of residence så får jag fram priser. Ger stöd åt min teori...

Jag har 2 hyror i på Nya Zeeland i April, går inte att boka utan får samma fel som ovan, men, ändrar till Country of Residence till United Kingdom Main så går det att boka.
Noterade också att om jag försöker göra samma bokningar på Upptäck världen med Avis Biluthyrning så kommer det upp att det inte finns några bilar tillgängliga på valda datum, konstigt.

Nu så är mina 2 hyror på Nya Zeeland ca 800kr/st mer än likadan bil på Hertz, så , kommer någon att hyra bil med denna kampanj innan den 20e April så man kunde få ett svar på om Nya Zeeland räknas in i Asien och man får de 10,000 poängen , det finns ju lite olika uppgifter om att det kanske inte är så tidigare i tråden.

Jag pratade med kundtjänsten igår, ang något helt annat.
Frågade då lite kring kampanjen och om det var okej att hyra flera gånger och att man då fick 10k poäng per hyra och gång. Svaret på det (min tolkning) var "JA". Sen kan man ju aldrig veta om informationen är vattentät samt att man hamnat hos rätt person med rätt info.

Antagligen stämmer det, vore konstigt annars. ÄR väl fri avbokning så det är ju bara att boka några stycken och sen avboka om det motförmodan inte skulle gälla mer än en hyra.

Precis, jag har bokat några veckor framåt, sen lite strö bokningar resten av året, totalt uppe i 12st nu tror jag. Lär ju hinna rapporteras i denna tråden inom någon/några veckor huruvida det fungerar eller ej!
Antagligen stämmer det, vore konstigt annars. ÄR väl fri avbokning så det är ju bara att boka några stycken och sen avboka om det motförmodan inte skulle gälla mer än en hyra.

Jag kan bara hålla med, men känns sådär när de själva inte alls har någon koll på vad som faktiskt gäller.
Men man får väl förlita sig på villkoret och spara ner det så att man kan hänvisa till villkoret efter avslutade hyror.

Från svenska hemsidan (SAS EuroBonus - Avis
5. Kampanjen är bara giltig på separata hyror. Du kan ej dela upp dagarna.

Min tolkning, om du bokar 1-6 dgr får du inte 2*10 000
Bokar du 2*3 dgr, säg 1-7/2 (6 dgr) så är det separata bokningar.

Toppen