Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

har läst ToC men hittar egentligen inget om att man måste hämta ut bilen för att få poäng?
Kan Fast det är klart om det automatiskt är "pay later" fare så kanske det är ett måste, eller kan det dra pengar oavsett om man hämtar ut bilen eller inte om man "glömmer" avboka? Eller är det likt flygen "ass in seat" som gäller, dvs "key in hand"?

Nån som vet sedan tidigare kampanjer?
Gör du en no-show åker du på en avgift på 460kr för utebliven avbokning enl Avis allmänna villkor och inga poäng (eftersom du ju inte hyrt någon bil).

har läst ToC men hittar egentligen inget om att man måste hämta ut bilen för att få poäng?
Kan Fast det är klart om det automatiskt är "pay later" fare så kanske det är ett måste, eller kan det dra pengar oavsett om man hämtar ut bilen eller inte om man "glömmer" avboka? Eller är det likt flygen "ass in seat" som gäller, dvs "key in hand"?

Nån som vet sedan tidigare kampanjer?

Det blir ingen hyra, bilen avbokas och du åker på en avgift.

AVBOKNING
AVIS.jpg

Last edited:
Okej. Så Avis Sverige kan man lita på att man får poängen från då?
Ja det tycker jag. Välj rätt AWD i rullisten på första sidan, skriv in ditt Eurobonusnummer enligt EBX123456789, och se till att ha SAS-profilen inlagd i ditt Preferred konto så har du alla rätt. Det sistnämnda är viktigt om man till exempel nappat på Miles&More-erbjudandet om fri weekendhyra med Avis från Resurs Bank, då lägger de in Miles&More AWD i din Preferred-profil och det är upplagt för problem med Eurobonuskampanjerna.

Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.

• Gilla
Reactions: Gus
Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.
Kan rekommendera att faktiskt kolla igenom villkoren. De är ofta tydliga och lämnar lite utrymme till spekulation.

"12. Tidig återlämning. Om du återlämnar bilen och eventuella tillval tidigare än avtalat kommer du att gå miste om förmånerna i eventuella specialerbjudanden, eftersom det kan hända att du inte längre uppfyller kraven för dem. Detta kan leda till att hyresbeloppet blir högre. Vi utfärdar ingen återbetalning för oanvända dagar."

Kan rekommendera att faktiskt kolla igenom villkoren. De är ofta tydliga och lämnar lite utrymme till spekulation.

"12. Tidig återlämning. Om du återlämnar bilen och eventuella tillval tidigare än avtalat kommer du att gå miste om förmånerna i eventuella specialerbjudanden, eftersom det kan hända att du inte längre uppfyller kraven för dem. Detta kan leda till att hyresbeloppet blir högre. Vi utfärdar ingen återbetalning för oanvända dagar."
Jo jag såg det där med. Men undrar om någon vet hur det praktiskt tillämpas. Kan ju knappast vara stenhårt på minuten avtalad dag? Speciellt inte om man kör på flygplatser?

• Gilla
Reactions: Gus
Jo jag såg det där med. Men undrar om någon vet hur det praktiskt tillämpas. Kan ju knappast vara stenhårt på minuten avtalad dag? Speciellt inte om man kör på flygplatser?
Nej, de kommer inte att klocka dig på minuten men det förutsätter åtminstone att du lämnar tillbaka rätt dag för att få tillgodoräkna dig detta.
Vill man ha dessa 10k poäng så kan jag inte förstå varför man ska mixtra så mycket och utmana systemet och försöka lämna tillbaka tidigare. Se till att bilen är hyrd 3 dagar och lämna tillbaka är det enklaste.
Mig veterligen räcker det med att man betalar hyra för 2 dagar och 1h (då debiteras 3 dagar) för att det ska trigga en 3 dagars hyra. Då ska man ju självklart se till att inte lämna tillbaka efter 1 dygn 23 timmar.

Toppen