Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

squeezen skrev:har läst ToC men hittar egentligen inget om att man måste hämta ut bilen för att få poäng?Kan Fast det är klart om det automatiskt är "pay later" fare så kanske det är ett måste, eller kan det dra pengar oavsett om man hämtar ut bilen eller inte om man "glömmer" avboka? Eller är det likt flygen "ass in seat" som gäller, dvs "key in hand"?Nån som vet sedan tidigare kampanjer?Klicka för att utvidga...
Gör du en no-show åker du på en avgift på 460kr för utebliven avbokning enl Avis allmänna villkor och inga poäng (eftersom du ju inte hyrt någon bil).

squeezen skrev:har läst ToC men hittar egentligen inget om att man måste hämta ut bilen för att få poäng?Kan Fast det är klart om det automatiskt är "pay later" fare så kanske det är ett måste, eller kan det dra pengar oavsett om man hämtar ut bilen eller inte om man "glömmer" avboka? Eller är det likt flygen "ass in seat" som gäller, dvs "key in hand"?Nån som vet sedan tidigare kampanjer?Klicka för att utvidga...

Det blir ingen hyra, bilen avbokas och du åker på en avgift.

AVBOKNING

avis-jpg.70892

Någon som vet hur fort poängen brukar komma in efter man avslutat en hyra?

MrDollar skrev:Någon som vet hur fort poängen brukar komma in efter man avslutat en hyra?Klicka för att utvidga...
Senaste hyran lämnade jag in i fredags, poängen var inne idag (6000p). Brukar dock ligga på ca 7-10 dagar för mig. Gäller hyror i Stockholm. Utomlands har det dröjt längre eller inte fungerat alls.

Okej. Så Avis Sverige kan man lita på att man får poängen från då?

Martin Johansson skrev:Senaste hyran lämnade jag in i fredags, poängen var inne idag (6000p). Brukar dock ligga på ca 7-10 dagar för mig. Gäller hyror i Stockholm. Utomlands har det dröjt längre eller inte fungerat alls.Klicka för att utvidga...

MrDollar skrev:Okej. Så Avis Sverige kan man lita på att man får poängen från då?Klicka för att utvidga...
Ja det tycker jag. Välj rätt AWD i rullisten på första sidan, skriv in ditt Eurobonusnummer enligt EBX123456789, och se till att ha SAS-profilen inlagd i ditt Preferred konto så har du alla rätt. Det sistnämnda är viktigt om man till exempel nappat på Miles&More-erbjudandet om fri weekendhyra med Avis från Resurs Bank, då lägger de in Miles&More AWD i din Preferred-profil och det är upplagt för problem med Eurobonuskampanjerna.

Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.

danielhog skrev:Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.Klicka för att utvidga...
Kan rekommendera att faktiskt kolla igenom villkoren. De är ofta tydliga och lämnar lite utrymme till spekulation.

"12. Tidig återlämning. Om du återlämnar bilen och eventuella tillval tidigare än avtalat kommer du att gå miste om förmånerna i eventuella specialerbjudanden, eftersom det kan hända att du inte längre uppfyller kraven för dem. Detta kan leda till att hyresbeloppet blir högre. Vi utfärdar ingen återbetalning för oanvända dagar."

Martin Johansson skrev:Kan rekommendera att faktiskt kolla igenom villkoren. De är ofta tydliga och lämnar lite utrymme till spekulation."12. Tidig återlämning. Om du återlämnar bilen och eventuella tillval tidigare än avtalat kommer du att gå miste om förmånerna i eventuella specialerbjudanden, eftersom det kan hända att du inte längre uppfyller kraven för dem. Detta kan leda till att hyresbeloppet blir högre. Vi utfärdar ingen återbetalning för oanvända dagar."Klicka för att utvidga...
Jo jag såg det där med. Men undrar om någon vet hur det praktiskt tillämpas. Kan ju knappast vara stenhårt på minuten avtalad dag? Speciellt inte om man kör på flygplatser?

danielhog skrev:Jo jag såg det där med. Men undrar om någon vet hur det praktiskt tillämpas. Kan ju knappast vara stenhårt på minuten avtalad dag? Speciellt inte om man kör på flygplatser?Klicka för att utvidga...
Nej, de kommer inte att klocka dig på minuten men det förutsätter åtminstone att du lämnar tillbaka rätt dag för att få tillgodoräkna dig detta.

Vill man ha dessa 10k poäng så kan jag inte förstå varför man ska mixtra så mycket och utmana systemet och försöka lämna tillbaka tidigare. Se till att bilen är hyrd 3 dagar och lämna tillbaka är det enklaste.

Mig veterligen räcker det med att man betalar hyra för 2 dagar och 1h (då debiteras 3 dagar) för att det ska trigga en 3 dagars hyra. Då ska man ju självklart se till att inte lämna tillbaka efter 1 dygn 23 timmar.

danielhog skrev:Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare?Klicka för att utvidga...

29 minuter ( i vissa länder, t.ex Australien, 59 min) "grace period" står i villkoren för respektive land.

TrickyRick skrev:Bokade en på Stockholm C för 669 kr. Var nära på att boka fel (Fredag-Söndag som ju bara är 2 dagar) för 664 kr. Spännande att man får en hel dag extra för bara 5 kr mer.Klicka för att utvidga...

Du kan boka Fredag-Söndag om du t.ex. hämtar klockan 17:00 och lämnar klockan 18:00. Det räknas då som 3 dagar.

TrickyRick skrev:Bokade en på Stockholm C för 669 kr. Var nära på att boka fel (Fredag-Söndag som ju bara är 2 dagar) för 664 kr. Spännande att man får en hel dag extra för bara 5 kr mer.Klicka för att utvidga...
Hur hittade du det priset? Jag får bara upp 712:- för tredagarshyra på Sthlm C.

palmen skrev:Mig veterligen räcker det med att man betalar hyra för 2 dagar och 1h (då debiteras 3 dagar) för att det ska trigga en 3 dagars hyra. Då ska man ju självklart se till att inte lämna tillbaka efter 1 dygn 23 timmar.Klicka för att utvidga...

Håller helt med. Vet vi de facto om det är det antal dygn man betalar för som räknas? Sist jag hyrde lämnade jag tillbaka kvällen innan och det var inga problem. Det var en 2-dygnshyra så jag betalade för 2 dygn och poängen trillade in, men jag lämnade tillbaka den efter 1,5 dygn. Men helt klart bättre att boka t.ex. fredag 17:00 till söndag 18:00 (3 dygn) än att boka fredag 17:00 till måndag 17:00 och lämna tillbaka den söndag 18:00. Detta förutsätter dock att det är antal dygn man betalar för som räknas...

Canadien skrev:Hur hittade du det priset? Jag får bara upp 712:- för tredagarshyra på Sthlm C.Klicka för att utvidga...

Verkar ha gått upp lite i priserna överlag nu. Bokade igår för 660, idag hittar jag endast för 740. 3 bokningar gjorda en så länge. Fre 17.00 - Mån 08.00.

Canadien skrev:Hur hittade du det priset? Jag får bara upp 712:- för tredagarshyra på Sthlm C.Klicka för att utvidga...

Jag bokade 12-15 jan, men såg att det var någon hundralapp dyrare helgen efter till exempel så hade kanske flyt med vilken helg jag behövde bilen. Är EBS så folk med högre status hade väl fått ännu lägre priser antar jag.

danielhog skrev:Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.Klicka för att utvidga...
Du kan självklart fråga om du kan använda Avis parkering (”bor i närheten”, ”hotellet ligger här”). Har gjort det med Avis några gånger (och då bodde jag i närheten). Är det ok för Avis (inte självklart) så kan du ju kvittera ut bilnycklarna, låt bilen stå kvar, och lämna in bilnycklarna efter drygt 2 dygn.

Maja skrev:Beroende på vilken bokningsklass du tänker boka så har jag iaf fått erfara att även om jag hade rätt till en gratis uppgardering så var min bokningsklass (W) fråntagen regeln och det fanns ingen övre som jag kunde få gratis. Så det kan också vara något att ta i beaktning.Klicka för att utvidga...
1, Refunder.se skickar dig till Avis.se med tracking info (som behövs för registrering av köpet)

2, Avis.se skickar dig till avisworld.com/EuroBonus utan tracking info från Refunder.se

Därför tror jag inte att Avis Car Rental - Hire a car worldwide skulle märka att du är skickad från Refunder.se, men det finns säkert många experter om affiliate här som kan förklara bättre än mig.

Ni som inte tänkt att köra mer än en kort sträcka med bilen, notera denna regel.

Med EZ-bränsle kommer Avis att tanka din hyrbil för en liten avgift om du har rest 120 km eller mindre. Priserna varierar beroende på plats. Om du ändå fyller tanken ska du ta med kvittot när du lämnar fordonet, så betalar vi tillbaka denna avgift.

Homer skrev:Ni som inte tänkt att köra mer än en kort sträcka med bilen, notera denna regel.Med EZ-bränsle kommer Avis att tanka din hyrbil för en liten avgift om du har rest 120 km eller mindre. Priserna varierar beroende på plats. Om du ändå fyller tanken ska du ta med kvittot när du lämnar fordonet, så betalar vi tillbaka denna avgift.Klicka för att utvidga...
EZ-bränsle gäller dock inte i Sverige.

Bestäm vilket påfyllningsalternativ från Avis som bäst passar din resa | Avis

Back