Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Mig veterligen räcker det med att man betalar hyra för 2 dagar och 1h (då debiteras 3 dagar) för att det ska trigga en 3 dagars hyra. Då ska man ju självklart se till att inte lämna tillbaka efter 1 dygn 23 timmar.

Håller helt med. Vet vi de facto om det är det antal dygn man betalar för som räknas? Sist jag hyrde lämnade jag tillbaka kvällen innan och det var inga problem. Det var en 2-dygnshyra så jag betalade för 2 dygn och poängen trillade in, men jag lämnade tillbaka den efter 1,5 dygn. Men helt klart bättre att boka t.ex. fredag 17:00 till söndag 18:00 (3 dygn) än att boka fredag 17:00 till måndag 17:00 och lämna tillbaka den söndag 18:00. Detta förutsätter dock att det är antal dygn man betalar för som räknas...

Hur hittade du det priset? Jag får bara upp 712:- för tredagarshyra på Sthlm C.

Jag bokade 12-15 jan, men såg att det var någon hundralapp dyrare helgen efter till exempel så hade kanske flyt med vilken helg jag behövde bilen. Är EBS så folk med högre status hade väl fått ännu lägre priser antar jag.

Vad händer om man bokar en bil, kommer dit och sen lämnar tillbaka 5 min senare? Vad säger avis villkor om det? Hittar inget specifikt gällande det heller. Någon nämnde tidigare en avgift för tidigt tillbakalämnade men närifårn appliceras den isf? Kvällen innan måste ju vara ok att lämna tillbaka bilen.
Du kan självklart fråga om du kan använda Avis parkering (”bor i närheten”, ”hotellet ligger här”). Har gjort det med Avis några gånger (och då bodde jag i närheten). Är det ok för Avis (inte självklart) så kan du ju kvittera ut bilnycklarna, låt bilen stå kvar, och lämna in bilnycklarna efter drygt 2 dygn.

Beroende på vilken bokningsklass du tänker boka så har jag iaf fått erfara att även om jag hade rätt till en gratis uppgardering så var min bokningsklass (W) fråntagen regeln och det fanns ingen övre som jag kunde få gratis. Så det kan också vara något att ta i beaktning.
1, Refunder.se skickar dig till Avis.se med tracking info (som behövs för registrering av köpet)
2, Avis.se skickar dig till avisworld.com/EuroBonus utan tracking info från Refunder.se

Därför tror jag inte att Avis Car Rental - Hire a car worldwide skulle märka att du är skickad från Refunder.se, men det finns säkert många experter om affiliate här som kan förklara bättre än mig.

Ni som inte tänkt att köra mer än en kort sträcka med bilen, notera denna regel.

• Med EZ-bränsle kommer Avis att tanka din hyrbil för en liten avgift om du har rest 120 km eller mindre. Priserna varierar beroende på plats. Om du ändå fyller tanken ska du ta med kvittot när du lämnar fordonet, så betalar vi tillbaka denna avgift.

Ni som inte tänkt att köra mer än en kort sträcka med bilen, notera denna regel.

• Med EZ-bränsle kommer Avis att tanka din hyrbil för en liten avgift om du har rest 120 km eller mindre. Priserna varierar beroende på plats. Om du ändå fyller tanken ska du ta med kvittot när du lämnar fordonet, så betalar vi tillbaka denna avgift.
EZ-bränsle gäller dock inte i Sverige.
Bestäm vilket påfyllningsalternativ från Avis som bäst passar din resa | Avis

Toppen