Senaste nytt

Uppgradering med Optiontown

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej,
Jag planerar att köpa en poängresa i Eco Extra Köpenhamn-Bangkok med SAS. Använder mig av "Amex halva priset kampanjen". Min fråga är om man kan uppgradera sig via OT på en sådan biljett?

Hej,
Jag planerar att köpa en poängresa i Eco Extra Köpenhamn-Bangkok med SAS. Använder mig av "Amex halva priset kampanjen". Min fråga är om man kan uppgradera sig via OT på en sådan biljett?
Välkommen till BusinessClass.se, Jojo.

Om jag har förstått rätt, kan man inte uppgradera en bonusresa med OptionTown.

Hej erfarna businessclass medlemmar.

Jag är helt novis och detta blir mitt första inlägg och det är även första gången jag använder Optiontown. Har en stundande USA resa den 13/8 där jag uppgraderat cph-iad till både Business och Eco Extra. Därför har jag heller inte fått några "påträngande" mail ang ytterligare uppgradering. Är det vanligt att man inte hör något alls från dom fram till själva beskedet om ev uppgradering? Det är trots allt ett par månader sen jag gjorde uppgraderingen. Jobbar själv i Amadeus och dom sista gånger jag tittat (drygt en vecka sedan pga semester) så har det endast funnits platster i C och någon enstaka Y. Vad säger det om mina chanser? VI är två personer. Någon som har en mer uppdaterat vy av detta?

Tacksam för all hjälp och råd ni kan ge denna nyblivna businessclass medlem ;)

Optiontown hör endast av sig när uppgraderingen gått igenom eller avslagits, så allt ok! Räkna med besked 72-24 timmar innan avresa.

SK925 ser helt utnollad ut, så det är goda nyheter för uppgradering! Skulle tro att era chanser är mycket goda! (Se tillgänglighet nedan):

0 Connections

SK 9250CPH
08/13/12 12:20IAD
08/13/12 15:00343
Daily
89% / 32mA0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y0 S0 B0 E0 M0 H0Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0 N0

Tack för infon. Är ganska ny i resebranchen oxå så ursäkta för en dum fråga men om hela flighten i nollad borde det innebära att flighten är full och chansen till uppgradering väldigt liten?

SK925 ser helt utnollad ut, så det är goda nyheter för uppgradering! Skulle tro att era chanser är mycket goda! (Se tillgänglighet nedan):

0 Connections

SK 9250CPH
08/13/12 12:20IAD
08/13/12 15:00343
Daily
89% / 32mA0 C0 D0 J0 Z0 R0 Y0 S0 B0 E0 M0 H0Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 G0 N0

Nu förstår jag inte. Hur skulle chansen att bli uppgraderad öka om det inte finns platser i högre klasser?? Förklara gärna för en noob.

Tack för infon. Är ganska ny i resebranchen oxå så ursäkta för en dum fråga men om hela flighten i nollad borde det innebära att flighten är full och chansen till uppgradering väldigt liten?

Ja, kanske, eller att den är stängd av flight managern. Det kan finnas platser kvar, speciellt eftersom du nämnde att det fanns sporadiska platser kvar för några dagar sedan.

Visar flightmanagern samma sak som Amadeus? Om inte så kan jag kolla Amadeus på jobbet om några dagar eller är det någon här som har tillgång till Amadeus?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen