Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

• Som Silvermedlem får du tillgång till SAS Lounge i perioderna 1 juli - 31 augusti samt 15 december - 15 januari (ej SAS Gold Lounge) när du uppvisar ett giltigt boardingkort för avresa samma dag med SAS eller Wideroe från lokal flygplats.
  • Silvermedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn och föräldrar) in i Loungen.
Jag har förstått som att punkt 2 gäller, i kontext av punkt 1.
När EBS har loungetillgång under sommar/julhelgen så gäller den i SAS lounger på samma sätt som för EBG.

• Gilla
Reactions: MWi
Under perioderna 1juli -31 aug och 15 dec -15 jan så ja. Tolkar din fråga om det gäller "över tiden" om man har en premiumbiljett biljett och där tror jag svaret är nej, särskilt med tanke på att all lounge access iaf på ARN och CPH går via elektroniska spärrar numera
Jag har förstått som att punkt 2 gäller, i kontext av punkt 1.
När EBS har loungetillgång under sommar/julhelgen så gäller den i SAS lounger på samma sätt som för EBG.

Min fråga avsåg inte sommar/vinterperioden utan perioderna där emellan.
De borde strukturera om punkterna om punkt 2 gäller i kontext av punkt 1.

Jag gör ett test imorgon och rapporterar då jag fortfarande är silver och har plusbiljett.

@DanielKif Under sommarperioden är det inga problem med gästning med EBS in i SAS Lounge. Däremot tror jag att Plus-biljett får in dig i loungen men inte din vän. Sen tror jag att loungepersonal på ARN är flexibla då de är väldigt snälla, dock ingen garanti. Lycka till i alla fall!

Min fråga avsåg inte sommar/vinterperioden utan perioderna där emellan.
De borde strukturera om punkterna om punkt 2 gäller i kontext av punkt 1.

Jag gör ett test imorgon och rapporterar då jag fortfarande är silver och har plusbiljett.
* Plusbiljett kan inte gästa.
* Loungeaccess med EBS inkl. gästning till SAS Lounge gäller bara vissa perioder, inte däremellan.

Vad loungepersonal gör utöver detta får man aldrig räkna med ;)

Nu är vi inne i loungen. De släppte in mitt sällskap utan protester pga min lounge access via plus. Nämnde inte ens silver.

Vad har du för källa på det? Jag hittar inget på SAS hemsida, vare sig under lounge eller silverförmåner...
Utskick från SAS om att det är dags att utnyttja sina förmåner som silvermedlem. Jag får bara felmeddelande när jag försöker bifoga en skärmdump.

Här är utskicket ifrån SAS. Informationen syns även på sas.se nu:
"Kampanj! Du har även tillgång alla lördagar mellan 13 jan–7 jul 2018."

Attachments

• silver_lounge.PNG
    silver_lounge.PNG
    29,9 KB · Visningar: 459
  • Gilla
Reactions: ekf
Toppen