Senaste nytt

Eurobonus silver, tillgång till lounge

Har det någonsin funnits i businessloungen? Det tror jag inte och det är en av skillnaderna mellan guld- och businessloungerna.
Loungerna är ju sammanslagna nu under ombyggnaden, så det finns starksprit jajamen. Men sällan tidigare än 13.00 på svenskt manér.

En fråga gällande gästning.
Om en silvermedlem har tillgång till lounge via plus/business biljett, kan han/hon då gästa in 1 person? Jag trodde detta var en guldförmån men när jag läser om silvermedlemmars förmåner så verkar det onekligen att så är fallet.

Lounge
  • Som Silvermedlem får du tillgång till SAS Lounge i perioderna 1 juli - 31 augusti samt 15 december - 15 januari (ej SAS Gold Lounge) när du uppvisar ett giltigt boardingkort för avresa samma dag med SAS eller Wideroe från lokal flygplats.
  • Silvermedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn och föräldrar) in i Loungen.

Edit: Kommer testa detta imorgon så då kan jag ge besked.

Last edited:
Om en silvermedlem har tillgång till lounge via plus/business biljett, kan han/hon då gästa in 1 person? Jag trodde detta var en guldförmån men när jag läser om silvermedlemmars förmåner så verkar det onekligen att så är fallet.

Lounge
  • Som Silvermedlem får du tillgång till SAS Lounge i perioderna 1 juli - 31 augusti samt 15 december - 15 januari (ej SAS Gold Lounge) när du uppvisar ett giltigt boardingkort för avresa samma dag med SAS eller Wideroe från lokal flygplats.
  • Silvermedlemmar kan ta med en gäst eller upp till fyra närstående familjemedlemmar (make/maka, partner och egna barn och föräldrar) in i Loungen.
Jag gissar att det skulle fungera på SAS egna lounger. Osäker om det är på partner- / tredjepartslounger.

Lounge
Under perioderna 1juli -31 aug och 15 dec -15 jan så ja. Tolkar din fråga om det gäller "över tiden" om man har en premiumbiljett biljett och där tror jag svaret är nej, särskilt med tanke på att all lounge access iaf på ARN och CPH går via elektroniska spärrar numera

Toppen