Är det inte enklare att skaffa ett nytt pass hemma?Hej! Flyger till Thailand 10 dgr i januari o mitt pass går ut i början på april. Vet ngn om man måste ha 6 mån giltighet på passet även vid korta vistelser. Det är svårt att få tel. Kontakt med ambassaden.
Javisst, men frågan är om det behövs. Det var därför jag försökte ringaÄr det inte enklare att skaffa ett nytt pass hemma?
Hej! Flyger till Thailand 10 dgr i januari o mitt pass går ut i början på april. Vet ngn om man måste ha 6 mån giltighet på passet även vid korta vistelser. Det är svårt att få tel. Kontakt med ambassaden.
Felaktigheten är alltså att man inte påtalar att man kan bli svartlistad från att återvända även om man betalat.Vad är det som är felaktigt? Betalar man sin bath-500:ing per dag så är det OK och ingen vidare påföljd. Betalar man ej så blir det fängelse.
Menar du att man kan bli svartlistad även för en overstay som är kortare än 90 dagar trots att man betalat?Felaktigheten är alltså att man inte påtalar att man kan bli svartlistad från att återvända även om man betalat.
Nej. Räcker med att ha ett giltigt pass. Regeln med att ha passet i kraft 6 månader slopades för något år sedanHej! Flyger till Thailand 10 dgr i januari o mitt pass går ut i början på april. Vet ngn om man måste ha 6 mån giltighet på passet även vid korta vistelser. Det är svårt att få tel. Kontakt med ambassaden.
PrecisNej. Räcker med att ha ett giltigt pass. Regeln med att ha passet i kraft 6 månader slopades för något år sedan
Felaktigheten är alltså att man inte påtalar att man kan bli svartlistad från att återvända även om man betalat.
Ja, om man blir ertappad innan utresan, eller vid upprepade förseelser. (Efter regelskärpningen rapporteras det t o m att folk som rest på turistvisum lite väl många gånger senaste året kan ha problem att komma in i landet..)Menar du att man kan bli svartlistad även för en overstay som är kortare än 90 dagar trots att man betalat?