Senaste nytt

Utmaning/Lek: Jorden runt med riktiga flyg 3.0.1

Vi är kvar på JFK...

Jag har full förstående för problematiken, ändrade från JFK till JED och Jeddah för att försöka få ett smidigt återintagande av Europa och Sverige när vi är klara, men det vart tokfel såhär en tisdagsmorgon när majoriteten av Stockholms lokaltrafik inledde arbetsdagen på bästa sätt.
Inom Kanada måste vara ganska enkelt med den regeln. De flesta flygplatsers flygplatskod börjar med Y där.

Inom Kanada måste vara ganska enkelt med den regeln. De flesta flygplatsers flygplatskod börjar med Y där.

Nu går jag händelserna i förväg men...
Bör väl gå att hitta en rutt från Kanada/Boston direkt till Portugal eller Spanien, kanske via Reykjavik och vidare till Italien å hem när/om vi väl kommer dit. :)
Korridoren är öppen för att lyckas...

Då fortsätter vi med JetBlue 101 till LAX
map

Great Circle Mapper

Om vi kan jobba oss ner till SCL i Sydamerika så kan vi sedan flyga över till SYD och sedan jobba oss upp i Asien och sedan flyga tillbaka till Nordamerika (SFO, YVR eller dylikt) och sedan se om vi inte kan krångla oss igenom södra delarna av Europa och kanske komma tillbaka till Visby eller Sverige?

Om vi kan jobba oss ner till SCL i Sydamerika så kan vi sedan flyga över till SYD och sedan jobba oss upp i Asien och sedan flyga tillbaka till Nordamerika (SFO, YVR eller dylikt) och sedan se om vi inte kan krångla oss igenom södra delarna av Europa och kanske komma tillbaka till Visby eller Sverige?

Lite det som var min tanke.
Känns som att den kan bli lite tight nu när FLL-LAX-ATL har kapat vägen söderut.
Vi kommer inte åt Karibien pga JFK-FLL-LAX...

Om vi utnyttjar flera stopp i centrala USA, tar oss till sydöstra Asien, ner söderut inom minsta stoppregeln, ner till Sydsmerika och sedan till Oceanien och norrut tillbaka till Asien så kan det gå.

Frågan om vi får ihop tillräckligt med stopp men inte för många och hittar tillbaka till Kanada. :)

Toppen