Senaste nytt

[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

erikswe

Medlem
Min erfarenhet är att det finns förhållandevis mer awards från Nordamerika till Sydamerika än från Europa. Det kan vara värt att studsa i USA/Mexiko för att få ihop en resa.

Bra input, provade en multicity search JFK-SCL-LIM-JFK och hittade business. Nu skall bara första benet lösas =)
 
Problemet där är väl att det inte går något Star Alliance direktflyg mellan GIG och SCL eller LIM. Det går ju förvisso att flyga med COPA via Panama men det är ju en liten omväg.
Edit: finns ju iof en flight direkt med Trans America, som ägs av Aviancia om jag förstår det rätt. Men jag är osäker på huruvida de är med i alliansen eller inte.
Kollade nu, och det går att hitta Saver Awards hos United på GIG-LIM, om man nu vill ta den vägen.
 

Homer

Medlem
Singapore Airlines har annonserat att de ska gå att boka Star Alliance online snart
kanske blir användbart för andra lojalitetsprog. också?
 
Det här med att man hittar tillgänglighet på United/expert flyer, men att Tallin inte ser dessa... är det då bara att glömma dessa flighter, eller kan dessa ändå dyka upp i "Tallins dator" snart?
I mitt fall gäller det två ANA-flighter samma dag. Har synts i en vecka, men går inte att boka.
 

Canadien

Medlem
Det här med att man hittar tillgänglighet på United/expert flyer, men att Tallin inte ser dessa... är det då bara att glömma dessa flighter, eller kan dessa ändå dyka upp i "Tallins dator" snart?
I mitt fall gäller det två ANA-flighter samma dag. Har synts i en vecka, men går inte att boka.

Ibland syns de inte om man söker "fel" segment först. Jag bokade BKK-PVG-ZRH-ARN för några veckor sedan och Tallinn fick inte upp BKK-PVG. Då bad jag dem först lägga in PVG-ZRH-ARN (Swiss) och sedan gå tillbaka och lägga till BKK-PVG (Thai) - då fanns den plötsligt.
 
Ännu en fråga. Är det BARA "Saver Award Economy" som visas på united.com som är tillgängliga med Eurobonuspoäng eller har man även tillgång till "Economy" biljetterna som visas?
 

ekf

Medlem
Oj, jag känner att jag är långt ifrån fullärd .... Hur ser man bokningsklassen på united.com ?
Expandera "details" så ser du det:
Screen Shot 2017-12-09 at 12.52.08.png
Det är X för economy och I för business som är intressanta...
 
Toppen