[Tips] Söka tillgänglighet av Star Alliance bonusresa på Uniteds webbsida

Hej,

Efter lite letande så hittade jag ICN-BKK i first. Ringde snabbt SAS men tyvärr fans det inga biljetter kvar.

Brukar Thai släppa mer First biljetter närmare avgång?

4fun skrev:Hej,Efter lite letande så hittade jag ICN-BKK i first. Ringde snabbt SAS men tyvärr fans det inga biljetter kvar.Brukar Thai släppa mer First biljetter närmare avgång?Klicka för att utvidga...
Ibland, ibland inte, beror på bokningsläget. Vissa flighter har dock 0 bokningar i First och då kan det öppnas upp rätt ordentligt närmare inpå avgång.

Hej, fråga till er proffs.

Ska man anta att om det finns business saver eller first saver tillgängligt så finns det också redemption seats för upgrade?

"Bang for buck" är ju sämre än en ren award biljett men åker mkt i tjänst och vi köper då eco, vilket iaf ger viss poängintjäning och sedan kan vi använda poäng för upgrade.

Skulle jag maximera värdet av poäng och boka ren awardresa missar jag ju en del poäng på de turerna.

Fast med tanke på Y,B krävs är de biljetterna kanske lika dyra som att köpa biz i första läget?

Men rent teoretiskt är award ticket availability och award upgrade availability det samma?

Tack

Ett av få undantag är Lufthansa E-klass Premium Ekonomi som relativt ofta går att hitta för kring 10k SEK t o r Skandinavien-USA. Dessa går att uppgradera för poäng med Eurobonus, 35k per väg.

Och din andra fråga, ja, som regel finns det uppgraderingsplats om det finns Business Saver på united (I-klass på de flesta Star Alliance)

Om jag inte minns helt fel, så är det inte möjligt att boka award hos Swiss med eurobonus poäng? (Även om united award sidan visar tillgänglighet)

En fråga om "spöktillgänglighet" som Dr Miles skriver om i första posten. Är det någon fler som har upplevt att tillgänglighet "kommer och går" mellan sökningarna? Har upplevt fenomenet att tillgänglighet visas vid ena sökningen, borta nästa och sedan tillbaka igen. Detta inom ramen för ca en kvart.

United har gjort om gränssnittet lite. Numera får man först bara upp en veckas tillgänglighet - men kan expandera till en månad (centrerat runt ditt sökta datum, inte kalendermånad). Försämring, för man verkar heller inte se eco/premium-awards i samma vy, utan bara om den sökta klassen är tillgänglig eller inte.

Hej

Söker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)

Kollade på Star Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide! men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)

1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?

2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?

/Erik

erikswe skrev:HejSöker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)Kollade påStar Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide!men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?/ErikKlicka för att utvidga...
1) Ja

2) Skulle tro Arlanda-London-Bogota-Lima där första benet är med SAS och de andra två med Aviancia. 20 h 19 minuter.

erikswe skrev:HejSöker efter award-biljetter (EB-poäng) i business class för hösten 2018. ARN-SCL-LIM-ARN (alt omvänd ordning på SCL/LIM)Kollade påStar Alliance® Network - Offering Travel Possibilities Worldwide!men efter att ha sökt på united.com blev jag osäker om t.ex ARN-LIS-GRU-SCL brukar bli tillgängliga för award-tickets (business)1) Är det någon medlem som har erfarenhet av awardresor för EB-poäng (business class) till västra Sydamerika?2) Viken är det snabbaste routen (till/från SCL/LIMA från ARN) som går att boka med EB-poäng (business) till LIM alt SCL?/ErikKlicka för att utvidga...

Min erfarenhet är att det finns förhållandevis mer awards från Nordamerika till Sydamerika än från Europa. Det kan vara värt att studsa i USA/Mexiko för att få ihop en resa.

Tack

Jakob Österberg skrev:1) Ja2) Skulle tro Arlanda-London-Bogota-Lima där första benet är med SAS och de andra två med Aviancia. 20 h 19 minuter.Klicka för att utvidga...

Tack Jakon

I februari åkte jag och sambon ARN-FRA-GIG med LH och hade mig väntat ARN-FRA-GIG-SCL/LIM som alternativ.

Någon som lyckats boka denna?

erikswe skrev:TackTack JakonI februari åkte jag och sambon ARN-FRA-GIG med LH och hade mig väntat ARN-FRA-GIG-SCL/LIM som alternativ.Någon som lyckats boka denna?Klicka för att utvidga...
Problemet där är väl att det inte går något Star Alliance direktflyg mellan GIG och SCL eller LIM. Det går ju förvisso att flyga med COPA via Panama men det är ju en liten omväg.

Edit: finns ju iof en flight direkt med Trans America, som ägs av Aviancia om jag förstår det rätt. Men jag är osäker på huruvida de är med i alliansen eller inte.

Back