M.K skrev:Mitt förtroende för dem är obefintligt. Var massor av strul också den andra gången jag har rest med dem, även om det den gången kunde skyllas på de etiopiska myndigheternaJag kommer dock garanterat att se på vilka legala möjligheter som finns på måndag då jag fått vila upp mig efter detta. Kan dock inte tänka mig att de gör rätt för sig tyvärr.Klicka för att utvidga...
Jag skulle åkt ET715 igår kväll men fick tre timmar innan avgång ett sms som sade att flyget
var 15,5 h försenat. Hade som tur var (?) inte hunnit bege mig till Arlanda. En stund senare
ringde jag till ET i Addis som verkligen hade "noll koll" och istället hävdade att flyget skulle
avgå en timme tidigt.. Då jag hade connection vidare till Kapstaden som inte skulle fungera
så ringde jag till SAS Tallinn (som bokat min resa) och inom fem minuter var jag ombokad till
LH via FRA och MUC till CPT. Ett par timmar senare råkade jag kolla LH's hemsida som
varnade för snökaos idag (3/12) varför det blev ett nytt samtal till Tallinn som snabbt bokade
om mig till SAS morgonflyg till MUC. Alla senare flyg (LH) var fullbokade. Såg för en stund
sedan att det flyg jag skulle åkt med till FRA var 2h försenat så det var nog ett lyckokast att
boka om till den tidigare flighten även om sju timmar i München (Senatorloungen) inte är så
kul.
Skriv gärna en rad här i tråden om hur du går vidare med EU2004/261. Funderar själv på
att låta något av bolagen som sköter claims få försöka driva mitt ärende.