Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Flyger CPH - ARN idag och flighten är relativt full, lite ströplatser här och var.

Jag som diamant får inte seatblock, något ni andra brukar råka ut för?

Tycker personligen att de inte går att jobba på datorn när platsen bredvid är tagen av någon annan resenär!
Hur resonerar ni andra? :)

Flyger CPH - ARN idag och flighten är relativt full, lite ströplatser här och var.

Tycker personligen att de inte går att jobba på datorn när platsen bredvid är tagen av någon annan resenär!

Att få seatblock är undantag snarare än regel. Det du råkat ut för är snarare standard.

Tyvärr finns det ingen som flyger med en kabin klass där man är garanterad block på den sträckan. Går väl att boka empty seat på sas men då måste man ringa in sin bokning så det är inte direkt ett smidigt alternativ.

Personligen är mitt resonemang enkelt - jag räknar med att det inte går att jobba på de sträckorna. Funkar det så är det en glad bonus.

Jag har testat och när jag hsr bokat seat vid inchecking så är platsen grå bredvid mig när kollegsn som är basic tittar i sin app.
Kanske inte det som diskuteras nu?

Den som satt bredvid dig kan mycket väl har varit guld eller högre, då försvinner den mjuka blocken som läggs in på sätet bredvid (dvs någon med guld eller högre kan välja platsen).
På flighter inom huvudstadstriangeln utgår jag alltid ifrån att jag kommer ha någon som sitter bredvid mig, allt annat är bonus.

Jag har testat och när jag hsr bokat seat vid inchecking så är platsen grå bredvid mig när kollegsn som är basic tittar i sin app.
Kanske inte det som diskuteras nu?
För guld och diamond så blockas platsen bredvid för alla som inte har status eller silver.
Om man däremot har guld/diamond/pandion kan man utan problem välja att sätta sig bredvid då blocken då försvinner.

Den som satt bredvid dig kan mycket väl har varit guld eller högre, då försvinner den mjuka blocken som läggs in på sätet bredvid (dvs någon med guld eller högre kan välja platsen).
På flighter inom huvudstadstriangeln utgår jag alltid ifrån att jag kommer ha någon som sitter bredvid mig, allt annat är bonus.

För guld och diamond så blockas platsen bredvid för alla som inte har status eller silver.
Om man däremot har guld/diamond/pandion kan man utan problem välja att sätta sig bredvid då blocken då försvinner.
Den försvinner även när flighten går över till gate personalen, så om någon byter från annan plats tex så sätter de dem var som helst utan hänsyn till seatblock, vilket också är vanligt på triangeln och på tunga inrikes linjer.

Ja, men det finns ju en hel del undantag till det. En fråga som jag inte har fått rätt på är när lyfter de blocken vid för få lediga säten? När det sista ickeblockade sätet är fullt? När det är ett större antal passagerare som inte har valt plats än softblockade platser? Någon annan regel?

Jag är ganska säker på att dessa två personer inte ens var Eurobonus-vänner men det vet man ju aldrig säkert.
Trista jag kan tycka är att de inte flyttar dem till en annan stol som är ledig i kabinen om möjligheten fanns... Känner mig verkligen "snobbig" i mitt beteende just nu, men efter bra många legs med en tom stol bredvid mig så blir man ju en aning kluven när platsen plötsligt är tagen! ;)

Svider nog att läsa för alla som åker 10h ex CPH utan ens polarrulle...

Jag sitter oftast på flighten CPH-ARN och får förklara att läsk är gratis för Diamond och visa kortet och allt för oftast så ser personalen ut som jag visar något som dom aldrigt har sett förrut...

Jag ångrar idag att jag inte tog namnet på flygvärdinnan så jag kunde skicka beröm direkt till sas. Fasiken vilken grym resa vi hade hem, reslutatet blev att vi bokade resa till AMS och Malta till sommaren direkt när vi kom hem :)

Toppen