Jag flög FRA-ARN-LLA i onsdags och skulle ha åkt SK020 ARN-LLA (ankomst till Luleå 22.30). Vid boarding i Frankfurt fick jag SMS om att SK020 var inställd och jag ombokades till sista flighten för dagen, SK022, med ankomst 23.55 (sen hade någon tryckt fel i systemet så appen tyckte att även den flighten var inställd, men den visade sig gå trots allt).
Jag hade tänkt ta lokalbussen från flygplatsen (kostar 30 kr), men sista bussen går 22.55, så nu fick det bli taxi för 390 kr istället. Skickade in kvitto på taxiresan till SAS (har fått ersättning för liknande taxiresor från Arlanda tidigare), men fick nu som svar att "Vi ersätter dessvärre inte kostnader som uppkommit efter att du nått din slutdestination på biljetten, utan jag rekommenderar att du kontaktar ditt försäkringsbolag som eventuellt kan gå in och täcka dessa kostnader."
Eftersom detta är en kostnad som helt och hållet beror på den inställda flighten (detta var enda alternativet att ta sig från flygplatsen om jag inte skulle ha promenerat eller sovit över på en bänk utanför i väntan på första bussen nästa morgon) så kan jag tycka att SAS borde stå för den (även om jag antar att jag antagligen inte har något direkt stöd för detta i 261/2004?), och har som sagt var fått ersättning för liknande taxiresor från Arlanda tidigare. Har ni några liknande erfarenheter?