Senaste nytt

Hur mycket mat & dryck ingår i SAS Plus egentligen

palmen

Moderator
Hur såg det ut med snacks etc på din resa sfo-cph tidigare i veckan? Du reste i C då va?

Kanske bara är Nötter som ingår i CU :rolleyes:
SJälvserveringen innehöll den vanliga chokladasken, nötter, gott och blandat, chips och anthon berg choklad (de gröna i papper) vad jag kommer ihåg i godisväg. Fokuserade inte så mycket på detta innehåll så minnet kanske sviker.
I menyn står det följande "fresh fruit, sweets or snacks will be available" under kategorin Mid-flight, ingen information om exakt vad sweets är för något eller vilka snacks som finns.
 

mha321

Medlem
Du ser ju dock inte vad som står ovanför vad som ingår i plus. Där kan det ju tex stå att chips, nötter, choklad, godis mm ingår i sas business. Kan ju vara så att nötmix 1 ingår men inte nötmix 2.
Jag tolkar i alla fall skärmdumpen som att man lämnat ute infon om vad som ingår i SAS Business
Det är ju klart och tydligt ett eget stycke tycker jag. Man ser tillräckligt mycket av stycket innan.

Men i vilket fall som är det ju löjligt att inte allt ingår. Och även om de tar bort en enda sak, så uppfyller det inte den produkt som de officiellt säljer som säger att allt ingår.

Om faktiskt allt ingår varför då skriva att "ingenting utom allt som ingår får serveras"...
 

CCsomvet

Medlem
Hej, var inte mening att skapa mer förvirring om de olika produkterna. Jag sammanfattar det såhär istället och tar bort bilden (där jag mycket riktigt hade tagit bort delen om Business då detta gällde Plus):

- i Plus serveras Gott & Blandat och våra standard nuts (mandlar) som snacks mellan serveringarna. Vi uppmanas vara konsekventa till produkten och inte ge ut något annat, då "detta är vårt sortiment för tillfället". Denna info kom för ett par månader sen och skapade höjda ögonbryn och diskussion inom kåren. Detta gäller Plus på longhaul, Plus på kort anses vara en annan produkt och där ingår annat.

- i Business har vi ett annat snackssortiment som innehåller fler saker. Chips, kakor, olika fina chocklader med mera. Ingen idé att leta efter något bättre längre bak i planet :)
 
Last edited:

MrDollar

Medlem
- i Plus serveras endast Gott & Blandat och våra standard nuts (mandlar). Vi uppmanas vara konsekventa till produkten och inte ge ut något annat, då "detta är vårt sortiment för tillfället".
Är inte detta lite snålt på Plus long-haul då man erbjuds i princip mer på en plus intra europa typ arn-cph i "snacks väg"?
 

mha321

Medlem
Tycker fortfarande det är konstigt att man inte får välja vad man vill från business. Inte för att jag vet vad jag skulle välja som inte normalt finns där (att ölen har tagit slut är ju en annan sak än att den inte fanns from början), men det borde gå...
 
Toppen