B747forever
Medlem
Hur många poäng kostar en resa där man kombinerar SAS/Star partners? Exv en award i C med SAS LAX-ARN och sedan returen IST-LAX med TK. Gäller fortfarande fri avbokning trots att man flyger med andra bolag än SAS?
Då blir det Star Alliance award.Hur många poäng kostar en resa där man kombinerar SAS/Star partners? Exv en award i C med SAS LAX-ARN och sedan returen IST-LAX med TK. Gäller fortfarande fri avbokning trots att man flyger med andra bolag än SAS?
Då blir det Star Alliance award.
Om du bokar som två enkelresor, blir det en SAS award och en Star Alliance award.
Avbokningsreglerna är det samma både för SAS/Wideroe award och Star Alliance award.
Enkel US-EU med SAS = 60% x 100000 = 60000 poängVad blir billigare, att boka två enkel resor (US-EU med SAS + EU-US med Star) eller en returresa?
Ja.Om man nu bokar en enkel med SAS, och det sedan dyker upp C award med SAS, skulle jag bara kunna lägga till detta i den befintliga bokningen och få priset att räknas som en retur?
Absolut. Ändringsavgift för SEK 150/pax är det enda som tillkommer.Verkligen tacksam för er hjälp!
En sista fråga, som MartinH säger så kan jag nu boka enkel med SAS för 60K poäng, och om det senare dyker upp C award med SAS lägga till detta för 40K poäng. Går det att göra samma ändring om jag bokar en retur resa med SAS (utresa)/ Star (hemresa)? Då borde jag få tillbaka 10K poäng samt skatter/avgifter som är dyrare med Star.
Absolut. Ändringsavgift för SEK 150/pax är det enda som tillkommer.
Bara om de är co-terminals. Exvis är HND och NRT det.Vill bara dubbelkolla: Visst får man lov att byta flygplats i samma stad (t.ex. HND->NRT) utan att det räknas som en open jaw?