Det vrkar som alla norska SAS piloter tas ut i strejk från torsdag.
Norsk SAS-strejk rycker närmare - TT
...och vad händer då med mig som har en bonusresa med avgång torsdag?
Det vrkar som alla norska SAS piloter tas ut i strejk från torsdag.
Norsk SAS-strejk rycker närmare - TT
Beror helt på vart du ska åka, om du inte ska resa till Norge eller via Norge är chansen större att du inte påverkas än om du ska åka dit. Svenska och Danska piloter kommer med största sannolikhet att flyga till och från Norge även om norrmännen går ut i strejk. Det lär dock bli en hel del inställda avgångar från Norge ut i Europa och inrikes i Norge....och vad händer då med mig som har en bonusresa med avgång torsdag?
Beror på om du menar inom Europa eller long-haul.Om man blir ombokad till annat bolag...vad blir t ex SAS Plus hos Lufthansa?
SAS Plus är ekonomi så det är vad du med 99% säkerhet kommer att bokas om till i så fall om det inte är en flight som har premium economy ombord.Om man blir ombokad till annat bolag...vad blir t ex SAS Plus hos Lufthansa?
SAS Plus är ekonomi så det är vad du med 99% säkerhet kommer att bokas om till i så fall om det inte är en flight som har premium economy ombord.
Idag 11SEP var följande avgångar inställda från Stockholm:
SK161 Göteborg
SK121 Malmö
SK493 Oslo
SK002 Luleå
SK1527 London
Är det de två piloterna som åsamkat detta? Eller något annat som föranleder 5 inställda SAS-flighter (eftersom SAS skriver att strjeken inte skall leda till några störningar till och med 13SEP)?
Det jag menade var att om det inte finns premium economy på det man bokar om till så översätts det nästan alltid till economy. Självklart har man rätt till att kräva ersättning enligt 261/2004 för nedgradering om så blir fallet. Det är väl i stort sätt bara SAS som har premium economy inom europa så högst troligt att man hamnar i economy även om det självkalrt kan bli business också.Nej, SAS plus är premium economy (både på kortdistans och långdistans). Blir man nerflyttad till economy med ett annat bolag så triggar det EU261-ersättning för nedgradering. Nedgraderingsersättning gäller även vid extraordinära omständigheter.
Det är knappast de två piloterna. De går nog lätt att planera runt.Idag 11SEP var följande avgångar inställda från Stockholm:
SK161 Göteborg
SK121 Malmö
SK493 Oslo
SK002 Luleå
SK1527 London
Är det de två piloterna som åsamkat detta? Eller något annat som föranleder 5 inställda SAS-flighter (eftersom SAS skriver att strjeken inte skall leda till några störningar till och med 13SEP)?