Senaste nytt

[Business] Köpenhamn - Miami med TAP biz T/R för ~10800 kr

Sorry, jag var tydligen lite slarvig med läsningen där, trodde det var något fel på seat mapen först.
Jag lyckades knipa ett tronsäte på ditvägen, dessvärre det gamla planet på hemvägen. Men då får jag åtm testa både gamla och nya.

Jag har flugit TAP nya retrofit som är kondigurerad 1-2-2 och 1-2-1. Mycket bekväma säten som mycket påminner om SAS. Det enda negativa med TAP är att urvalet av mat är begränsat. De hade 4 st biff och pasagerarna fick slåss om dem. Varför kan man inte införa att man får beställa mat innan flygningen som på Singapore airlines eller Thai?
EEtSy1b.png

Vilka säten är tronsäten?
3J och 5J (om seatmapen stämmer då). Det ser rätt trevligt ut: TAP Portugal To Retrofit Seven A330s With Thompson Vantage Business Class Seats | TheDesignAir

Jag har flugit TAP nya retrofit som är kondigurerad 1-2-2 och 1-2-1. Mycket bekväma säten som mycket påminner om SAS. Det enda negativa med TAP är att urvalet av mat är begränsat. De hade 4 st biff och pasagerarna fick slåss om dem. Varför kan man inte införa att man får beställa mat innan flygningen som på Singapore airlines eller Thai?
EEtSy1b.png
Det går redan, bara att göra på hemsidan under manage my booking.

IMG_3202.PNG

Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
3J och 5J (om seatmapen stämmer då). Det ser rätt trevligt ut: TAP Portugal To Retrofit Seven A330s With Thompson Vantage Business Class Seats | TheDesignAir

Det går redan, bara att göra på hemsidan under manage my booking.

Visa bifogad bild 67336

Jag har just nu 3A på ditvägen, vilket är ensam fönsterplats om jag fattar seatmapen rätt. Vad gör egentligen ett så kallat tronsäte bättre? Är det inte mer privat att sitta in mot fönstret?
På hemvägen har jag 3J så kanske att jag behåller dessa för att testa båda? Alternativt byter till tronsäte på dagflyget dit och fönstersäte på nattflyget hem.

Skärmavbild 2017-09-11 kl. 09.28.02.png
Skärmavbild 2017-09-11 kl. 09.28.29.png

Jag har just nu 3A på ditvägen, vilket är ensam fönsterplats om jag fattar seatmapen rätt. Vad gör egentligen ett så kallat tronsäte bättre? Är det inte mer privat att sitta in mot fönstret?
På hemvägen har jag 3J så kanske att jag behåller dessa för att testa båda? Alternativt byter till tronsäte på dagflyget dit och fönstersäte på nattflyget hem.

Visa bifogad bild 67338 Visa bifogad bild 67337
Tronsätet ska se ut ungefär som på bilden nedan. På A-fönsterplatserna ska det se ungefär likadant ut, fast plocka bort den tredjedelen mot fönstret. Så tronsätet borde vara lika privat, fast större. (Jag skriver ska se ut för jag har inte åkt själv ännu, bara sett på bilderna hur det ska se ut)
vantage2.jpg

Visa bifogad bild 67338 Visa bifogad bild 67337

Är väl en smaksak bara. Mer yta att breda ut sig på bara :) Jag tänkte som du och testar bägge, fönsterplats ena vägen och tron andra.

Perfekt, tack! Nu har jag 5J på vägen dit och 5A på nattflyget hem. Samt förbeställt kött på ditresan och fisk till hemresan. Samt lounge access som man konstigt nog också kunde förboka. Antar att man hade kommit in i loungen hursomhelst (särskilt som *A Gold).

7 oktober bär det av! Ska passa på att prova gymmet i nya SAS-loungen i OSL också tänkte jag.

EEtSy1b.png

Bra tips ang. maten! Du råkade inte ta bild på menyn?

Toppen