Senaste nytt

SAS-piloter varslar om strejk 11 september 2017

18 var det, inte 15. Det var den strejken jag refererade till ovan också.
Japp. De började erbjuda möjligheter till att senarelägga sin flight från den 7 juni under vissa förutsättningar.

upload_2017-9-7_16-46-0.png

Besked om strejk eller inte drar ut på tiden. Tröttnade på att inte veta om jag kommer iväg och hem. Bokade nu av mitt SAS-flyg till och från Aten nästa vecka och bokade i stället Lufthansa/Swiss.

Du var lite för snabb ;)

SAS och DPF har nu tecknat en ny överenskommelse som visar en fortsatt gemensam ambition att skapa ett långsiktigt lönsamt SAS. Avtalet är i linje med den övriga danska arbetsmarknaden och i tillägg har parterna enats om att gemensamt arbeta med kostnadseffektiviseringar med fokus på att anpassa pilotkapacitet efter de behov av flexibilitet som föreligger.

Förändringarna i flygbranschen har bara börjat och nyckeln till fortsatt lönsamhet är att möta resenärernas behov och förväntningar.

Du var lite för snabb ;)

SAS och DPF har nu tecknat en ny överenskommelse som visar en fortsatt gemensam ambition att skapa ett långsiktigt lönsamt SAS. Avtalet är i linje med den övriga danska arbetsmarknaden och i tillägg har parterna enats om att gemensamt arbeta med kostnadseffektiviseringar med fokus på att anpassa pilotkapacitet efter de behov av flexibilitet som föreligger.

Förändringarna i flygbranschen har bara börjat och nyckeln till fortsatt lönsamhet är att möta resenärernas behov och förväntningar.
Innebär detta att strejkhotet från Danmark är över och att det bara är Norge kvar nu?

Vilket ju betyder att man fortfarande inte vet om man drabbas eller inte. Precis som flera angett vet man inte nationaliteten på piloten på ens SAS-flight. Så problemet kvarstår tills dess alla pilotfack skrivit på och med det dragit tillbaka sina varsel.

Står på Check-in.dk att den norska strejken kan ev börja 11 september men det är endast 1 av 2 pilotföreningar som strejkar per gång så det påverkar inte trafiken, om jag uppfattar rätt. Bra isåfall, har en flight via OSL på måndag

Står på Check-in.dk att den norska strejken kan ev börja 11 september men det är endast 1 av 2 pilotföreningar som strejkar per gång så det påverkar inte trafiken, om jag uppfattar rätt. Bra isåfall, har en flight via OSL på måndag
Jag tolkar det som att respektive pilotförening tar ut en pilot vardera, vilket kommer att ha minimal påverkan på trafiken, och knappast kan klassas som en strejk, snarare en markering.

Toppen