Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Är det någon som har någon aning om det öht går att välja säten när man bokat partner-awardticket via US airways?

Dina LH-flights kan du reservera sittplats på deras hemsida förutsatt att du har LHs PNR kan du be US om
Vad gäller Thai tycker jag det är lättast att maila eller ringa deras kontor i Sthlm, se till att du har Thais PNR

Jag ser 9 säten på mina 747-flighter BKK-SYD vv i januari/februari 2013. Då ska det alltså vara nya F, vilket var en trevlig överraskning...
Blev lite fundersam först då det verkade saknas en stol.

Mm, kollade precis vår SYD-BKK flight ibörjan av jan och den visar också 9, då det är Thai blir jag bara glad om de inte kör deras äldsta F

Är det normalt att man inte får BP för hela sin rutt om man bokar awardtickets via US Airways? Som tidigare nämnt i tråden ska jag åka GOT>MUC>BKK>TPE och fick information på Landvetter om att mitt baggage gick hela vägen men att jag endast kunde få BP för GOT>MUC och att jag där skulle kontakta transfer desk. Jag tjatade lite om att Thai, som jag ska flyga MUC>BKK>TPE med, ju faktiskt är *A och att jag borde få BP, men icke. Lite knöligt tycker jag att behöva springa och hämta BP på en flygplats, speciellt om connectionen inte är överdrivet lång.

Är det normalt att man inte får BP för hela sin rutt om man bokar awardtickets via US Airways? Som tidigare nämnt i tråden ska jag åka GOT>MUC>BKK>TPE och fick information på Landvetter om att mitt baggage gick hela vägen men att jag endast kunde få BP för GOT>MUC och att jag där skulle kontakta transfer desk. Jag tjatade lite om att Thai, som jag ska flyga MUC>BKK>TPE med, ju faktiskt är *A och att jag borde få BP, men icke. Lite knöligt tycker jag att behöva springa och hämta BP på en flygplats, speciellt om connectionen inte är överdrivet lång.

Ja, det är ganska vanligt. Speciellt när man passerar olika datum.

När jag läste US DM medlemsvillkor hittade jag denna text.

US Airways | Dividend Miles membership guide

US Airways | Dividend Miles membership guide skrev:
Reactivation policy

Since January 31, 2007, active membership status is based on having earned or redeemed miles within a consecutive 18-month period. Miles are subject to forfeiture if no miles have been earned or redeemed within a consecutive 18-month period. Flight mileage credits are earned when an itinerary is flown; miles are considered redeemed at the time an award is ticketed. Dividend Miles members have an opportunity to reinstate forfeited miles for an additional 18 months for a fee*:

$10 1 – 4,999 miles
$50 5,000 - 19,999 miles
$150 20,000 - 49,999 miles
$250 50,000 - 99,999 miles
$400 100,000 or more miles

When you pay to reinstate forfeited miles, you must reinstate the entire balance of forfeited miles. If you do not reinstate forfeited miles within 36 months of the last activity date at the time of forfeiture, forfeited miles will be permanently deleted from your account and may not be reinstated. For purposes of this policy 'Mileage deletion date' means the last date that the members earned or redeemed miles at the time miles were forfeited.

At 15 - 17 months of inactivity, customers can pay a $9 preservation fee to remain active for another 18 months.

För oss som köper US miles regelbundet drabbas inte mileage expiration problem, men för andra kan det vara bra att veta.

Har jag förstått det korrekt att man behöver utnyttja sitt konto (use miles or buy new) var 15:e månad för att inte riskera att miles försvinner?

Har jag förstått det korrekt att man behöver utnyttja sitt konto (use miles or buy new) var 15:e månad för att inte riskera att miles försvinner?

Var 18:e månad för att vara exakt. Både Delta och AA har samma regler. Det är detta som är en av fördelarna med de Amerikanska bolagen, var aktiv minst var 18:e månad och poängen har evigt liv.

Toppen