Senaste nytt

US Airways Dividend Miles Buy miles kampanj tråd

Ja, det går.

T ex boka så här i början och betala First class award för hela resan.
Stockholm-(SK C)-Frankfurt-(LH C)-Bangkok-(TG F)-Hong Kong[stopover]-(NH C)-Tokyo[destination]-(OZ F)-Seoul-(OZ F)-Frankfurt-(SK C)-Stockholm

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Sedan ändra Frankfurt-Bangkok sträcka till First class när Lufthansa har släppt F award.

Tack.
Inte illa gissat på routing:D Men eftersom det är under sommaren blir det FCO alt PMO som startpunkt. Sedan stopover i BKK, sedan direkt till NRT, kör det som destination. Du har skrämmande bra koll på mina resemönster:D Nu lutar det åt att jag kör till BLR (om jag kommer med på konferensen) från BKK med MH, då är dom ju med OW. Den lösningen ger ju mig möjlighet att kunna komma åt LH F:D

BKK - HKG med TG är väl en av de första sträckorna att få A380 (med nya F), så det hade åtminstone jag tyckt var spännande :)

(Fast nu såg jag efter att jag postat att det handlade om nästa sommar, och då lär väl fler sträckor ha fått den.)

Inte illa gissat på routing:D Men eftersom det är under sommaren blir det FCO alt PMO som startpunkt. Sedan stopover i BKK, sedan direkt till NRT, kör det som destination. Du har skrämmande bra koll på mina resemönster:D Nu lutar det åt att jag kör till BLR (om jag kommer med på konferensen) från BKK med MH, då är dom ju med OW. Den lösningen ger ju mig möjlighet att kunna komma åt LH F:D

I så fall skulle den här routing passar ännu bättre för ditt resmönster. ;)

Palermo-Frankfurt: Lufthansa C
Frankfurt-Bangkok: Lufthansa C(ändra till F senare)

/stopover/​

Bangkok-Taipei: THAI C

/destination/
(TP Run med Cathay Pacific :D)​

Taipei-Shanghai(PVG): Air China F

/22 timmars bye, kinesiskt visum behövs ej/​

Shanghai(SHA)-Seoul(GMP): Asiana C

/övernattning/​

Seoul(ICN)-Frankfurt: Asiana F
Frankfurt-Palermo​

En sak som bekymrar dig är nog att det finns risk att Lufthansa lägger ner Palermo-Frankfurt rutt. De flyger endast 2 gånger i veckan.
För att ligga på säkra sidan rekommenderar jag dig att välja Milano eller Roma som avreseort.

Last edited:
En sak som bekymrar dig är nog att det finns risk att Lufthansa lägger ner Palermo-Frankfurt rutt. De flyger endast 2 gånger i veckan. För att ligga på säkra sidan rekommenderar jag dig att välja Milano eller Roma som avreseort.

Tack för kreativt routing förslag:)
LH kör ju även PMO-MUC (eller om det är Air Dolomiti som kör med LH-nummer) som jag tror går dagligen. Men det ställer ju till det med segmenten. Men som du säger känns det nog lite säkrare att utgå fråm FCO/MXP. Men jag har ju en dryg månad på mig fundera på routing innan jag klipper till:D

Komfortmässigt hade det varit bättre att köra:

Palermo-Frankfurt: Lufthansa C
Frankfurt-Bangkok: Lufthansa C(ändra till F senare)

/stopover/​

Bangkok-Tokyo: THAI F
Tokyo-Taipei: United F (för skoj skull :p)

/destination/​

Taipei-Shanghai(PVG): Air China F

/22 timmars bye, kinesiskt visum behövs ej/​

Shanghai(SHA)-Seoul(GMP): Asiana C

/övernattning/​

Seoul(ICN)-Frankfurt: Asiana F
Frankfurt-Palermo​

Men jag tror att US DM diskvalificerar denna routing pga backtracking på Tokyo-Taipei.

Tack för infon AHO. Trasslar till lite för min resa nästa sommar. Men om jag förstår rätt,så skulle jag t ex kunna lägga in FRA-BKK med TG i F som en sektor om jag gör en tidig bokning. Sedan om och när LH släpper platser nära avgång skulle jag kunna försöka att ändra sträckan FRA-BKK til LH F och betala 150$ ?!

Fast om du har bokat F hela vägen och sedan ändrar en C-sträcka till F, så behöver du väl inte betala för den ändringen (har jag för mig)?
Däremot om du har bokat hela resan i C och sedan ändrar till F, så blir det en ny biljett och alltså 150 USD i avgift.

Fast om du har bokat F hela vägen och sedan ändrar en C-sträcka till F, så behöver du väl inte betala för den ändringen (har jag för mig)?
Däremot om du har bokat hela resan i C och sedan ändrar till F, så blir det en ny biljett och alltså 150 USD i avgift.

Ja, om man har redan betalat för First class award och inte ändrar datum/flightnummer/flygbolag, utan bara kabinklass, då är det avgiftfritt.

Ja, om man har redan betalat för First class award och inte ändrar datum/flightnummer/flygbolag, utan bara kabinklass, då är det avgiftfritt.

Vill reda ut alternativen:) Vi utgår från att jag betalar 110 000 miles, F till SE-Aisia. Sedan finns två alternativ.
1) På sträckan FRA-BKK, byter jag från TG F till LH F, när jag hittar plats, reser sträckan samma dag som jag ursprungligen bokat. Jag betalar 150$
2) Jag har en LH C på sträckan FRA-BKK. Strax innan resa dyker en F plats upp på samma flight. Jag kan byta utan avgift.

Vill reda ut alternativen:) Vi utgår från att jag betalar 110 000 miles, F till SE-Aisia. Sedan finns två alternativ.
1) På sträckan FRA-BKK, byter jag från TG F till LH F, när jag hittar plats, reser sträckan samma dag som jag ursprungligen bokat. Jag betalar 150$
2) Jag har en LH C på sträckan FRA-BKK. Strax innan resa dyker en F plats upp på samma flight. Jag kan byta utan avgift.

Inte helt hundra men ger mig på ett försök så får någon gärna korrigera

1) Borde gå men risk för att de vill riva upp hela bokinngen.
2) Den är lugn (ingen avgift) förutsatt att du redan har betalt, i ditt fall 110 000 miles, ex bokat BKK-FRA med Thai i F.

Toppen