Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Jag blir förvånad när jag läser er beskrivning om Hilton Malta. Nu har jag bara varit där under låg/medelsäsong, men i december blev vi uppgraderade från det billigaste rummet till Corner Suite. I april blev vi uppgraderade till ett riktigt bra Executive room med badkar mitt i badrummet, där man kunde sitta och titta ut över Medelhavet. Jag har varit helnöjd med de två fina veckorna vi har varit där och hoppas på en lika fin vecka i december igen. HHD

Det är samma sak, med skillanden att sviter är inkluderade i texten om vad man kan bli uppgraderade till.
Ok, men då kan man ju konstatera att de flesta hotell i Hiltongruppen inte följer deras interna policy.
Jag kollade mina 10 senaste stays på Hilton/Conrad och kunde konstatera att jag hade fått uppgraderingar på över en nivå på 7 av 8 och en nivå på 1 av 8 stays, undantaget de två senaste här på Malta. Förvisso är dom i Asien/Indonesien där jag upplever att HH-programmet är betydligt generösare än i Europa mot oss som är HHD.

Jag blir förvånad när jag läser er beskrivning om Hilton Malta. Nu har jag bara varit där under låg/medelsäsong, men i december blev vi uppgraderade från det billigaste rummet till Corner Suite. I april blev vi uppgraderade till ett riktigt bra Executive room med badkar mitt i badrummet, där man kunde sitta och titta ut över Medelhavet. Jag har varit helnöjd med de två fina veckorna vi har varit där och hoppas på en lika fin vecka i december igen. HHD
Managern sa att de brukar frångå principen med att endast uppgradera ett steg under lågsäsong.

Är rätt säker på att det tidigare i FAQ eller liknande stod en nivå rumsuppgradering för HHG och en till flera, inklusive sviter, för HHD.

Med den attityden till receptionisten så förstår man nog att det är svårt att få en uppgradering i några flera steg.
Damen ifråga var receptionistens chef/manager och misstaget jag gjorde var att uttrycka mig med ordet "bullshit" när dom, både receptionisten och managern påstod att anledningen till att jag inte kunde få någon uppgradering var just att hotellet var fullt, vilket inte stämde vid det aktuella tillfället.

När hon sedan berättade att det är Hiltons policy att bara uppgradera ett steg så berättade jag för henne på ett sakligt och trevligt sätt om hur ofta vi blivit uppgraderade mer än ett steg, vilket hon starkt ifrågasatte. Hon (managern) har varit anställd här i 3 månader och har enligt mig inte den smidigheten som man kanske borde ha i den positionen. Att hon beter sig som en grinig unge och går omvägar bryr jag mig inte det minsta om, jag har haft en mycket trevlig vistelse här och har en alldeles perfekt relation med övrig personal bakom front desk.

The Renwick, Curio i New York. Från billigaste till 1 Bedroom Signature Suite. Tjejen i receptionen kände igen mig och välkomnande mig med ett stort leende.

"Do you have a nice room for me tonight" frågade jag lite klämkäckt, "Yes sir, but let me see if I can find something even better".

Curio fram till nu: Boston, Miami Beach och New York är ett bra skäl att stanna kvar med Hiltongruppen.

Toppen