Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

Conrad Hong Kong
Bokade KING BED DELUXE PEAK VIEW för poäng, skickade ett mail ett par dagar innan och frågade om det ev. fanns möjlighet till suite upgrade.
Fick en KING EXECUTIVE PEAK SUITE.
Gick rätt bra kan man säga. Är HHD. :)

IMG_8476.JPG

IMG_8478.JPG

IMG_8479.JPG

IMG_8481.JPG

IMG_8477.JPG

Jag blev uppgraderad från ett King Room till ett högre upp på Hilton Heathrow terminal 4. Mitt nya hade badrockar och tofflor, annars var det nog ingen större skillnad...

Är HH-medlem (ingen status än).

Hilton Molino Stucky i Venedig. Herr Nilann och jag kommer att fira 15-årig bröllopsdag här. Vi bokade det enklaste rummet för 24.000 poäng + 110 Euro per natt för nästan ett år sedan. Uppgraderade till King Executive på femte våningen med utsikt över Venedig. Hotellet är nästan fullbokat med priser idag på ca 600 Euro per natt.
När vi checkade in i eftermiddags blev vi följda till rummet, Proseccon stod i en ishink och rummet var väldigt fint.
Loungen är helt OK, första våningen och ganska dåligt utbud, men utsikt över vattnet, kryssningsfartyg och mycket båttrafik och en fin vy över stan.
HHD

Hilton Berlin, tre nätter. HHD.
Bokade billigaste rum på sommarrean, €126/natt.

Uppgraderad till King Executive med lounge access. Frågade om det var med utsikt mot domen, fick svaret att det var möjligt... nåja, innegården är också utsikt.

Finns icke-exekutiva rum med utsikt, men min kategori är trots det en bättre uppgradering tycker hotellet. Pallade inte diskutera uppgraderingen.

Var ett tag sen jag var här och konstaterar att det finns personal i frukostmatsalen som hälsar med namn utan att ens rumsnummer eller namn nämnts! Vid diskplock frågar de också varje gång om man har ytterligare någon önskan. Upplever att det är speciellt för HHD.

Doubletree Rosemont, IL

Bokat biligaste rum fick större rum ( en kategori upp)
HHD

HGI Chicago north loop
Bokat billigaste king
Fick samma rum på "high floor" vån 22

På Singapore Hilton blev jag ganska besviken då jag fick en uppgradering till ett Deluxe Room men det kändes som senast det fick någon kärlek var typ 1987. Rejält tråkigt och slitet. Loungen ok, men rummet en besvikelse.

Däremot hälsar jag från en Conrad Suite på Conrad Bali. Den verkar vara ca 100kvm. Ligger en den gamla delen av hotellet men en riktigt schysst uppgradering i 7 nätter från billigaste rum som ligger på runt 950kr.

Hilton wembley, uppgraderad från king guest room till queen executive. Trots att det fanns hur många rum som helst på webben hävdade dom att det var fullt. Blev incheckad av en svensk tjej som var väldigt trevlig, dock tycker jag hon borde varit mer patriotisk och gett mig minst en svit! :cool:

Toppen