Senaste nytt

Fly Premium (genom SAS EuroBonus World MasterCard Premium)

Har försökt att få denna rabatt till olika destinationer (New York, Tokyo, London) och hittills är det bara London där rabatten fungerar. Finns det begränsningar till vilka destinationer rabatten gäller? Information på SAS Mastercard Premium indikerar ju inte det men den praktiska sökningen på SAS:s hemsida säger något annat. Gör jag någonting fel?
Beror på vilken nivå av flypremium du har. Nivån på 100k är bara inom Europa om jag kommer ihåg rätt.

Förutsatt du har mer än 100 000 poäng borde det inte vara några problem att applicera rabatten på de andra två resorna. Det står "Alla standard bonusresor i SAS EuroBonus är bokningsbara tur/retur med Fly Premium".

Märkligt att rabatten inte dyker upp på några USA eller Asien destionationer. Jag har precis över 100 000 poäng...

Jag har märkt att man får mycket mer rabatt på Stockholm-Hamburg T/R i SAS Plus med FlyPremium rabatt när jag kollade tillgänglighet.

Stockholm-Hamburg T/R i SAS Go kostar 20.000 poäng och 30.000 poäng i SAS Plus normalt.
Men när jag väljer SAS Plus på båda hållen och applicerar FlyPremium rabatt, blir det 12.000 poäng.

Screenshot20170806 02 SK.png

Jag har inte bokat bonusresan än men det står 12.000 poäng + 386 SEK (skatter) även vid betalning.

Jag har märkt att man får mycket mer rabatt på Stockholm-Hamburg T/R i SAS Plus med FlyPremium rabatt när jag kollade tillgänglighet.

Stockholm-Hamburg T/R i SAS Go kostar 20.000 poäng och 30.000 poäng i SAS Plus normalt.
Men när jag väljer SAS Plus på båda hållen och applicerar FlyPremium rabatt, blir det 12.000 poäng.

Visa bifogad bild 66232

Jag har inte bokat bonusresan än men det står 12.000 poäng + 386 SEK (skatter) även vid betalning.
Jag kan bekräfta att det drogs endast 12.000 poäng från mitt konto.

Screenshot20170806 03 SK.png

Screenshot20170806 04 SK.png

Last edited:
Jag har också kollat Stockholm-München, Berlin, Gdansk T/R i SAS Plus med FlyPremium rabatt men de är normala 20.000 poäng (samma antal poäng som i SAS Go).

Det verkar som att det är något speciellt med just Hamburg. Även Stavanger-Hamburg T/R i SAS Plus blir 12.000 poäng med FlyPremium rabatt.

Screenshot20170806 05 SK.png

Toppen