Senaste nytt

Diverse frågor kring Lufthansa First

Hur är det om man vill kolla lite i taxfreen/affärerna.
Tänkte på att om jag gör den innan vi går till FCT så blir vi ev av med det beroende på vad vi ev köper när vi får göra säkerhets kollen.
Går det att nå affärerna från FCT?

Två detaljer:
Det finns en liten Tax Free i FCT, men den är inte särskilt stor, bra eller prisvärd

Innan ni går till FCT så kan ni shoppa i Terminal A. Samma regler som alltid, förseglade påsar är ok.

Hur är det om man vill kolla lite i taxfreen/affärerna.
Tänkte på att om jag gör den innan vi går till FCT så blir vi ev av med det beroende på vad vi ev köper när vi får göra säkerhets kollen.
Går det att nå affärerna från FCT?
Om ni har en extra väska ni kan checka in med ert taxfree (ingen aning om vad ni tänkt köpa) så är ju det ett alternativ när ni kommer till FCT annars.

• Gilla
Reactions: Gus
Okej, tack för svar.
Vet inte heller vad vi kan behövas köpa, men jag åker ju med någon annan som vill titta och det vet vi ju hur det brukar sluta...:rolleyes:
Hon får hålla sig från ev vätskor så får hon köpa det i torront innan sista legget eller när vi åker hem från lax

Okej, tack för svar.
Vet inte heller vad vi kan behövas köpa, men jag åker ju med någon annan som vill titta och det vet vi ju hur det brukar sluta...:rolleyes:
Hon får hålla sig från ev vätskor så får hon köpa det i torront innan sista legget eller när vi åker hem från lax
Ni passerar väl en del andra tax free på vägen hem sen?

En fråga, är det vid incheckningen som vi säger att vi gärna åker porche eller mercedes om det är möjligt.

Nej, ta det med er värd lagom långt före boarding.
Er värd kommer att följa er in i loungen och se till att ni kommer till rätta och de brukar fråga om de kan göra något för en. Första gången jag var där så var det då jag frågade om det gick att få åka Porsche till planet.
Det finns bara 3 olika typer av bilar mig veterligen (kan itne modeller på dom)
Porsche
Mercedes
Minibuss

Alla tre alternativ är jäkligt lyxiga men i och med att jag aldrig åkt i en porsche så ville jag testa det.
Mercedes alternativet är dock det som är "lyxigast" enligt mig.
Oavsett vad ni får för bil till planet så kommer det att kännas jäkligt bra.

Toppen