Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Det enklaste är att först boka en enkel (AAA-BBB) för att sedan då hemresan släpps boka om till en ToR (AAA-BBB-AAA). Det har jag gjort flera gånger utan problem,
Du kan applicera 2-4-1 på enkelresa om du ringer in (men då måste du vänta tills de öppnar )
Jag tänkte att det skulle minimera strulrisken att inte göra som ni föreslår, men då kör jag på det ändå. :)

@Hasselbacken Provbokar jag på tidigare datum för 1 vuxen och 1 barn i Business T&R så får jag upp 150.000 poäng, applicerar jag sedan min Amexrabatt så står det 75.000 poäng.

Därav mitt antagande på den punkten. Har som sagt var inte kunnat genomföra någon bokning än då mina datum inte finns tillgängliga än.

Försöker bara lista ut hur jag ska boka på bästa sätt för att få till 2 vuxna och 1 barn på smidigaste sättet.

Om jag inte blandar in Mastercardrabatten, är det någon som vet om jag kan boka en vuxen i business och en i plus på samma 2-4-1 bokning, eller måste alla bokas i samma klass? Då via Tallin så klart då det ej går att boka via nätet.
Du har svaret själv. Vuxen+barn i C med SAS till USA, med AMEXrabatt, bör bli 75k poäng. Du kan alltid testa att boka valfri resa och sen avboka. Poängen får du tillbaka med en gång, hundralapparna för skatterna kommer tillbaka inom ett par dagar.
En resa med bara SAS och AMEXrabatt skall gå att boka online.

@MartinH Det vet jag att det går att boka online för en vanliga bokning med SAS och Amex. :)

Fråga som jag klurar på är vilka för/nackdelar det är att dela bokningen för vad som bör bli en billigare poängkostnad förutsatt att det släpps extra biljetter i Business som jag kan boka med Mastercardrabatten.

Funderar också om det går att boka 2 vuxna men en i Business och en i Plus och applicera Amexrabatten på detta = 100.000 + 80.000 och sedan 50% poängrabatt. Det vore isf för att få fördelen av ett PNR för oss alla tre ifall något skulle strula med separata.

@MartinH Det vet jag att det går att boka online för en vanliga bokning med SAS och Amex. :)

Fråga som jag klurar på är vilka för/nackdelar det är att dela bokningen för vad som bör bli en billigare poängkostnad förutsatt att det släpps extra biljetter i Business som jag kan boka med Mastercardrabatten.

Funderar också om det går att boka 2 vuxna men en i Business och en i Plus och applicera Amexrabatten på detta = 100.000 + 80.000 och sedan 50% poängrabatt. Det vore isf för att få fördelen av ett PNR för oss alla tre ifall något skulle strula med separata.
Du kan inte blanda klasser på samma flight. Ni måste åka exakt samma flighter och boka i samma kabin.

@palmen Tack, då vet jag att det inte går att mixa klasser. Vi är dock på samma flight iaf. ;)

MEN just nu har jag hjärtat i halsgropen, har kollat såväl sas.se och SAS business award availability - Travelhacks flera gånger om dagen känns det som nu, men hittar inte mitt datum till IAD. Dock har det släppts till andra destinationer. Är det så illa att SAS inte släpper award Businessbiljetter till samtliga avgångar? :confused::(

@Hasselbacken Provbokar jag på tidigare datum för 1 vuxen och 1 barn i Business T&R så får jag upp 150.000 poäng, applicerar jag sedan min Amexrabatt så står det 75.000 poäng.

Därav mitt antagande på den punkten. Har som sagt var inte kunnat genomföra någon bokning än då mina datum inte finns tillgängliga än.
.

Se där. Då lärde man sig nåt nytt. Har bara tagit det för givet då det står på på vouchern att den inte kan kombineras med andra rabatter. Kanon om det funkar för det skulle jag själv ha nytta av till nästa år...;)

@palmen Är det så illa att SAS inte släpper award Businessbiljetter till samtliga avgångar? :confused::(
Det är långt ifrån alla datum och destinationer som får businessplatser vid "horisonten" (329 dagar). Det vi vet är att om det släpps så är det alltid två platser. Ytterligare platser kan släppas som tidigast 90 dagar innan avgång. Till IAD verkar släppas väldigt lite över sommaren 2018. För de flesta dagarna bara två platser i GO och inget i C/Y.

Toppen