agehall
Medlem
Korrekt. AmEx ersätter bara extra utgifter, så de hade kunnat ta hotellet i Frankfurt, men det betalar väl Lufthansa.Tror inte du kommer få något från Amex för missad hotellnatt. Däremot utlägg du gjort på mat, transfer och hotell.
Korrekt. AmEx ersätter bara extra utgifter, så de hade kunnat ta hotellet i Frankfurt, men det betalar väl Lufthansa.Tror inte du kommer få något från Amex för missad hotellnatt. Däremot utlägg du gjort på mat, transfer och hotell.
Tror inte du kommer få något från Amex för missad hotellnatt. Däremot utlägg du gjort på mat, transfer och hotell.
Korrekt. AmEx ersätter bara extra utgifter, så de hade kunnat ta hotellet i Frankfurt, men det betalar väl Lufthansa.
Starta gärna en ny tråd med lite bilder från LAX-AKL, funderar på att boka Air New Zealand nämligenYes, Lufthansa tog den.
Då vet jag
Tackar för infon och säger hej från en A380 på väg till Lax![]()
Javisst! Håll till godoStarta gärna en ny tråd med lite bilder från LAX-AKL, funderar på att boka Air New Zealand nämligen
Bara att läsa förordningen (vilket alltid är en bra start - den är lättläst!) - du har valt återbetalning istället för ombokning. Detta ska inte påverka rätten till ersättning för besväret att flighten blev inställd.Så till min fråga, är det någon idé för mig att ens försöka kräva ersättning då jag redan fått återbetalat själva resan?
Någon som har erfarenhet av liknande händelser?
Bara att läsa förordningen (vilket alltid är en bra start - den är lättläst!) - du har valt återbetalning istället för ombokning. Detta ska inte påverka rätten till ersättning för besväret att flighten blev inställd.
Jag skickade in en claim så får vi seLufthansa ska ersätta dig för förseningen enligt 261 eftersom flyget från Arlanda var försenat och sent ankommande flyg från Frankfurt pga väder är inte extraordinärt, annorlunda hade det varit om det var dåligt väder på Arlanda. Så 600 Euro har du rätt till.
Därtill bör väl rimligen extra kostnader som förseningen har orsakat er då ni missar en hotellnatt ingå, någon kan rätta mig om jag har fel...
Hemförsäkringens/reseförsäkringen bör hjälpa er få hela eller delar av den kostnaden utbetald också.
Ser fram emot en reserapport med AZ mellan LAX och AKL.
Btw, kolla även biljettklassen för LH och AZ då det mycket väl kan bli fler intjänade poäng än vad som var tänkt om ni har betalat för biljetten och inte reser på bonusresa...![]()
Jag skickade in en claim så får vi se
Har en liten rapport av AZ här:
http://www.businessclass.se/forum/t...ealand-på-en-sträcka.90846/page-2#post-647822
Det verkar vara C på båda sträckorna med LH och AZ så blir kanske några extra poängDet var mao en betald resa.
Får kika lite på hemförsäkringen och se vad de säger.