Senaste nytt

SAS EuroBonus World Mastercard Premium ger 1.000 statuspoäng per månad

Mitt FP-saldo ändrades också då, men min period blev inte förlängd jag har fortfarande bara status fram till 2018-06-30. Det var därför jag frågade supporten kring det. Har din status förlängts efter den 1/7?

Det kan ju vara så att den texten uppdateras vid ett annat tillfälle än själva saldot.

Mitt saldo var helt fel tidigare och är fortfarande fel, ändrades bara med 12 poäng den 1/7.
 
Han syftar nog till det här med billhop/betalo och kontantuttag överlag.

Huruvida de ger poäng eller ej
Ah. OT, men det var ju någon som, låt oss säga, "inte förstod bättre" alternativt inte ville förstå bättre som skrev om detta i Frequent flyer lounge på Facebook och som ändå med en dåres envishet hävdade att det var helt rätt att han ringde kundtjänst och ville ha skriftligt att inga poäng skulle tas ifrån honom, trots att han fick poäng som han inte skulle ha. Så kortutgivaren har blivit uppmärksammad på detta redan. Trist om det förstör för alla andra.
 
Ah. OT, men det var ju någon som, låt oss säga, "inte förstod bättre" alternativt inte ville förstå bättre som skrev om detta i Frequent flyer lounge på Facebook och som ändå med en dåres envishet hävdade att det var helt rätt att han ringde kundtjänst och ville ha skriftligt att inga poäng skulle tas ifrån honom, trots att han fick poäng som han inte skulle ha. Så kortutgivaren har blivit uppmärksammad på detta redan. Trist om det förstör för alla andra.

Jag såg det:/
Förhoppningsvis kanske de inte reagerar på en eller två gånger men om frågan fortsätter att komma lär de göra så.

Om så blir fallet lär de bli av med en del kunder kan jag tänka.
 
Kan inte tänka mig att de drar tillbaka poäng de redan delat ut (dvs att de finns på ens Eurobonus-konto) men att sluta tilldela poäng om det sker felaktigt.

Att kontakta Mastercard om detta var ju inte direkt smart gjort då de definitivt vet om felet nu, om de rättar till det eller inte är ju upp till dom att ta ställning till.

Det tåls att upprepas 100 gånger om, kontakta aldrig aktuellt företag om saker som blir fel till din favör. Gör du det riskerar de att rätta felet och man kan då inte dra nytta av detta framöver.

Exempel: Om ett flygbolag lägger ut biljetter i Business från Oslo till USA för 5000 kronor i Business, nämn inte detta på något sätt för flygbolaget. Det man dock gärna får göra är att dela med sig av informationen så att fler kan ta del av detta (detta görs ju på i stort sett alla stora forum och bloggar så fort sånt upptäcks). Det felaktiga priset kommer troligtvis att försvinna, men har man hunnit gjort en bokning finns i alla fall chansen att få åka till det billigare priset.
 
Kan inte tänka mig att de drar tillbaka poäng de redan delat ut (dvs att de finns på ens Eurobonus-konto) men att sluta tilldela poäng om det sker felaktigt.

Att kontakta Mastercard om detta var ju inte direkt smart gjort då de definitivt vet om felet nu, om de rättar till det eller inte är ju upp till dom att ta ställning till.

Det tåls att upprepas 100 gånger om, kontakta aldrig aktuellt företag om saker som blir fel till din favör. Gör du det riskerar de att rätta felet och man kan då inte dra nytta av detta framöver.

Exempel: Om ett flygbolag lägger ut biljetter i Business från Oslo till USA för 5000 kronor i Business, nämn inte detta på något sätt för flygbolaget. Det man dock gärna får göra är att dela med sig av informationen så att fler kan ta del av detta (detta görs ju på i stort sett alla stora forum och bloggar så fort sånt upptäcks). Det felaktiga priset kommer troligtvis att försvinna, men har man hunnit gjort en bokning finns i alla fall chansen att få åka till det billigare priset.

Det mest skrattretande var ju att han ville ha en skriftlig bekräftelse på att han skulle få behålla sina poäng. Snacka om egoist.
 
Toppen