Agö
Medlem
Citerade fel person, sorry.Jojo, det är ju det jag menar. Jag åsyftade de utökade "valen." Det du visade på gör ju det ju, precis som du säger, obegripligt.
Citerade fel person, sorry.Jojo, det är ju det jag menar. Jag åsyftade de utökade "valen." Det du visade på gör ju det ju, precis som du säger, obegripligt.
Håller med dig, och gillade det inlägg, men måste ändå rättfärdiga mig själv med att jag verkligen inte gillar det här. Vad hände med det enkla konceptet som jag tyckte så mycket om?Dessutom står det ingenstans att detta är Plus Saver. Det står Plus.
Riktigt snurrigt nuVisst är det otydligt men är det inte som det alltid ha varit(åtminstone inom EU)?
- Plus utan att kryssa i ger en möjlighet att avboka utan kostnad och omboka med fare diff.
- Plus och ikryssad ruta ger en möjlighet att avboka och omboka utan kostnad.
Riktigt snurrigt nu
Nu säger jag helt ovetandes om det är rätt men är det korrekt förstått enligt ovan att i praxis är samtliga biljetter i plus (saver eller inte) alltid avbokningsbara oavsett om man kryssar i rutan eller ej?
Och skillnaden för krysset är därför om ombokning önslas, då får man full flexibilitet om det inte är saver?
Så har det inte alltid varit nej. Plusbiljetter har fram till införandet av Saver alltid varit fullt avbokningsbara.
Avbokningsbarhet ja, men inte ombokningsbar antar jag. Vad säger fare rules, det är det som är viktigt.
Du har uppenbarligen inte letat och/eller läst första posten i denna tråd. Här har du ett exempel på svensk inrikes där Saver finns. Min fråga var dock varför RUTAN över huvud taget finns i mitt exempel BLL-CPH om biljetten ÄNDÅ är fullt ut avbokningsbar och ombokningsbar inom samma klass. Det kan inte tolkas som annat än rent lurendrejeri.Ok, det är helt klart otydligt, någon "Saver-biljett" har jag inte hittat inrikes t.ex GOT-ARN. Allt är PLUS. Vad skulle indikera att det är en "Saver"?
Kryssar jag inte i rutan så är den fortfarande avbokningsbar...