Senaste nytt

Plusgrade | SAS börjar med budgivning på uppgraderingar

Såg detta först nu, har en bokad bonusresa i augusti Arlanda - Miami ToR, via Oslo ut och Köpenhamn hem. Uppgradering möjlig på flighten från Oslo till Miami och från Miami till Köpenhamn, dock ej till och från Arlanda.

Intressant att lägsta bud för uppgradering till Plus är 15 000 poäng per person, så även med lägsta bud blir det totalt 45 000 poäng, dvs 5 000 poäng mer än om jag bara bokat plus direkt.

'Lägsta bud' har ju inget att göra med vad en enskild person betalt för sin biljett från början. I ditt fall 30 000 poäng, i någon annans kanske 2500 kr.
Priset för eventuell uppgradering är ju detsamma hos samtliga, oavsett om man betalat 3000 kr, 5000 kr eller 10 000 kr för sin original-biljett.

Har du möjlighet att lämna bud för uppgradering till Business?

Har en resa bokad ARN-LAX i oktober. Kollade precis på upgrade. Plus till Business börjar på 7000 kr... Något fel eller har SAS ökat priset igen?
Poänguppgraderingen är som vanligt tror jag dock, börjar på 25000 poäng.

Även jag noterade att lägsta budet plus-business på LA-Stockholm med avgång i december för några veckor sedan gått upp till 7000 efter att tidigare ha varit drygt 4000. Då börjar det bli dyrt...

Även jag noterade att lägsta budet plus-business på LA-Stockholm med avgång i december för några veckor sedan gått upp till 7000 efter att tidigare ha varit drygt 4000. Då börjar det bli dyrt...
Verkligen! Grymt dyrt... Var ju inte så länge sen någon sorts successiv höjning till lägsta bud runt 4000 hände...

Fick precis igenom mitt bud på en intra-europa flygning, lägsta möjlig bud. Hur som helst upptäckte jag nu att detta ben försvunnit ur själva bokningen. Flygningen går ARN-CPH-ALC-CPH-ARN, där CPH-ALC är det uppgraderade benet som inte syns i bokningen längre. Kundtjänst menade att detta var normalt och att allt är i sin ordning, men detta har aldrig hänt vid användning av Plusgrade tidigare? Ni med lite mer erfarenhet med Plusgrade, är detta normalt?

'Lägsta bud' har ju inget att göra med vad en enskild person betalt för sin biljett från början. I ditt fall 30 000 poäng, i någon annans kanske 2500 kr.
Priset för eventuell uppgradering är ju detsamma hos samtliga, oavsett om man betalat 3000 kr, 5000 kr eller 10 000 kr för sin original-biljett.

Har du möjlighet att lämna bud för uppgradering till Business?

Yes det fungerar också, för 40 000 poäng per person. Kan ju dock bli intressant när vi får reda på vad det blir för poäng för en uppgradering, om nån.

Yes det fungerar också, för 40 000 poäng per person. Kan ju dock bli intressant när vi får reda på vad det blir för poäng för en uppgradering, om nån.
Är aningen intressant oavsett intjäning. Iaf i det avseendet att det kan ge bättre möjlighet att komma åt business-platser och enbart använda poäng, om man nu har mycke av dessa. :)

Även jag såg denna ökning från plus till business tidigare i veckan, Shanghai-Köpenhamn 7500kr som lägsta bud. Har väl tidigare vart prat om att priset är dynamiskt och då skulle det ju vart rimligt om man nu har fått bud som pressat upp priset till den nivån. Kollade sedan en bokning för December och även där ligger lägsta bud på 7500kr för samma sträcka.

Toppen