Senaste nytt

Ska SAS reducera till Boston och Miami?

Hej

Hade flygning i början av september till miami.
Fick mail av SAS idag att de flyttar den ett dygn senare - vilket gör att jag får 1.5 timme att ta mig till mötet vi har.

Vad har man för rättigheter?
Biljetten är SAS Plus

Du torde kunna avboka och be att få pengarna tillbaka, det erbjöd Norwegian mig vid en liknande händelse fö något PR sedan. Alternativt be dom att routa dig via Chicago, Washington eller New York så du kommer hem rätt dag.

Hej

Hade flygning i början av september till miami.
Fick mail av SAS idag att de flyttar den ett dygn senare - vilket gör att jag får 1.5 timme att ta mig till mötet vi har.

Vad har man för rättigheter?
Biljetten är SAS Plus
261/2004 reglerar detta väldigt bra och du kan välja på 3 saker nu när det skett mer än 2 veckor innan avresa.
1: Resa på första bästa nya flight som passar dig
2: Ombokning till annan rutt (framgår dock inte om det kan vara med annat bolag)
3: Pengarna tillbaka

Det ska inte vara några problem att boka om via NY, Chicago, Washington om man s önskar enligt det andra alternativet. Kan dock bli svårare att få igenom att åka Lufthansa eller Swiss över Atlanten.
Det som är viktigt att veta är att det är du som bestämmer vad du vill göra, inte flygbolaget

261/2004 reglerar detta väldigt bra och du kan välja på 3 saker nu när det skett mer än 2 veckor innan avresa.
1: Resa på första bästa nya flight som passar dig
2: Ombokning till annan rutt (framgår dock inte om det kan vara med annat bolag)
3: Pengarna tillbaka

Det ska inte vara några problem att boka om via NY, Chicago, Washington om man s önskar enligt det andra alternativet. Kan dock bli svårare att få igenom att åka Lufthansa eller Swiss över Atlanten.
Det som är viktigt att veta är att det är du som bestämmer vad du vill göra, inte flygbolaget

Ifall SAS bokar om till Lufthansa eller Swiss, blir SAS Plus en vanlig economy, eller bokar de om till Eco+ tro?

Har flertal ggr när jag åkt plus och det blir strul/förseningar i USA blivit ombokad till tex Lufthansa eller United economy..
United har väl ingen premium economy, så det är ju inte så konstigt.

Har det varit på rutter där lufthansa har det? De har väl fortfarande inte det på alla?

Toppen